fbpx

Kuka tai mikä on asiakkaasi vihollinen? Tämän artikkelin avulla ymmärrät paremmin

Vastaus kysymykseen: ”kuka tai mikä on brändisi vihollinen?” ei viittaa tässä tapauksessa toisiin yrityksiin tai kilpailijoihin. Sillä ei myöskään pyritä etsimään yrityksesi sisäisiä haasteita tai ongelmia. Tässä artikkelissa keskitymme siihen viholliseen, jota vastaan asiakkaasi taistelee.

Lukemalla tämän artikkelin ymmärrät asiakkaiden tarpeita paremmin, jonka avulla voit selkeyttää oman yritysesi viestintää. Selkeyttämällä viestintää ja vastassa oleva vihollinen, on asiakkaiden helpompi ymmärtää kuinka oikeasti voit auttaa heitä taistelussa.

Haluatko löytää lisää asiakkaita sosiaalisen median kautta? Katso huippusuosittu ilmainen koulutus klikkaamalla tästä

Lue myös: Miten koulussa opetetaan vs miten oikeasti kannattaisi toimia? 

Mikä ihmeen vihollinen?

Jos asiakkaallasi ei ole vihollista, mitä varten olet olemassa?

Yleensä markkinoinnissa puhutaan ongelmista, joita halutaan ratkaista. ”Mikä on asiakkaasi ongelma?” On ensimmäinen kysymys uutta yritystä perustaessa. Ongelmia voi olla kuitenkin monenlaisia ja joskus niitä on vaikea ymmärtää tai tuotteistaa. Käyttämällä sanaa ’vihollinen’, saa ongelma fyysisemmän muodon. Se on helpompi ymmärtää.

Kuvitellaanpa tarina, jossa asiakkaamme esiintyy päätähtenä, sankarina. Kuka tai mikä on vastassa oleva vihollinen? Onko se pelko? Todennäköisesti ei. Kuka katsoisi elokuvan, jossa vastassa on tunnetila? Ei helpoin aihe kuvata tai käsikirjoittaa.

Puhuttaessa vihollisesta, on sen oltava selkeä ja sen tulee muistuttaa asiakkaalle että hän halveksuu sitä.

Kuvitellaan TV-mainos: pukuun pukeutunut mies istuu keittiön pöydällä. Miehen vaimo tuo kupin kahvia ja antaa suudelman otsalle toivottaen onnea isoon hetkeen, joka on vain minuutin päässä. Mies avaa videokokoussovelluksen ja odottaa tärkeän tapaamisen alkua. Alkutervehdyksen jälkeen kuva jäätyy ja ääni katoaa: ”Ei yhteyttä!”.

Turhautuminen ei ole vihollinen vaan vihollisen aiheuttama tunne. Hidas nettiyhteys on tämän esimerkin vihollinen. Mikä on sinun asiakkaasi vihollinen?

Haluatko saada enemmän seuraajia Instagramissa ja Linkedinissä? Katso Wantabrandin huippusuosittu MASTERCLASS koulutuspaketti klikkaamalla tästä. Ole kuitenkin nopea koska supertarjous loppuu pian!!

Yksi ja oikea

Käytetään aiempaa esimerkkiä hyödyksi ja kuvitellaan sama tilanne uudestaan. Kuvitellaan ettei vaimo tuonutkaan kahvia koska Mokkamaster ei tänä aamuna toiminut. Kuvitellaan myös ettei miehen kännykkä toiminut kun hän yritti soittaa kollegalleen.

Nyt mainos saakin sekavia piirteitä eikä asiakas ymmärrä mikä todellinen vihollinen on. Ehkä Murphyn laki tai huono karma? Keskity viestinnässäsi yhteen viholliseen kerrallaan koska se on ihan tarpeeksi. Jos se ei ole, niin onko palvelusi oikeasti tarpeellinen?

Maailma on täynnä vihollisia, joten älä yritä keksiä uusia.

Mikäli sinun on vaikea ymmärtää mikä asiakkaan vihollinen on, hänellä tuskin on sitä. Suurin osa yrityksistä epäonnistuu koska ne perustetaan taistelemaan keksittyjä vihollisia vastaan. Muista että vihollinen ei ole tunne vaan jotain, joka aiheuttaa tuon tunteen.

Haluatko oppia rakentamaan oman automaattisen myyntifunnelin, joka voi moninkertaistaa asiakasmääräsi ja myyntisi? Klikkaa tästä ja katso lisää tietoa valmennuksesta mutta ole nopea koska valmennuksella enää vain 2 vapaata paikkaa jäljellä!!

TEHTÄVÄ: Etsi muutama menestynyt yritys ja vieraile heidän sosiaalisessa mediassa. Mikä on heidän asiakkaan vihollinen? Kuinka he taistelevat sitä vastaan? Mikä on se tunne, jonka heidän asiakkaat tuntevat vihollisen takia?

Luettuasi tämän artikkelin ymmärrät asiakkaiden tarpeita paremmin, jonka avulla voit selkeyttää oman yritysesi viestintää. Selkeyttämällä viestintää ja vastassa oleva vihollinen, on asiakkaiden helpompi ymmärtää kuinka oikeasti voit auttaa heitä taistelussa.

Haluaisitko kirjoittaa meille blogeja ja luoda nimeä itsellesi? Ota meihin yhteyttä alla olevan linkin kautta!

Muista käydä seuraamassa meitä näissä kanavissa!

https://www.instagram.com/wantabrand

https://www.facebook.com/wantabrand

https://www.linkedin.fi/company/wantabrand

Seuraamalla artikkeleitamme opit miten ihmisen psykologiaa voi hyödyntää omassa myynnissä ja markkinoinnissa. Opit luomaan selkeää viestintää, jotka kiinnostavat. Opit muuttamaan yrityksesi brändiä ja markkinointia, niin että ihmiset ostavat. Hyödyntämällä myyntipsykologiaa ja markkinointipsykologiaa voit tehostaa yrityksesi toimintaa merkittävästi. Lukemalla blogejamme löydät vastauksen myös näihin kysymyksiin: miten lisää myyntiä? Miten myydä enemmän? Miten kasvattaa myyntiä? miten markkinoida kustannustehokkaasti?

Linkedin koulutus, Linkedin kurssi, Linkedin henkilöprofiili, Linkedin kouluttaja, Linkedin valmentaja, Linkedin valmennus, Linkedin markkinointi, Linkedin myynti, Linkedin näkyvyys, Linkedin social selling. Miten saada myyntiä Linkedinissä? Miten myydä Linkedinissä? Miten saada seuraajia Linkedinissä? Miten saada näkyvyyttä linkedinissä? Miten saada tykkäyksiä Linkedinissä? Miten saada kommentteja LInkedinissä? Miten linkedin toimii? Linkedin suomi

JAA TÄMÄ BLOGI

Aiheeseen liittyvät blogit

wantabrand | Heikki

mun blogi

Täältä löydät artikkeleita liittyen sosiaaliseen mediaan, myyntin, markkinointiin, hakukoneoptimointiin, myyntifunnelin ja sähköpostimarkkinoinnin rakentamiseen sekä maksettuun mainontaan liittyen

Mukavia lukuhetkiä.

Mun suosikit
30 päivän ilmainen kokeilu

Haluatko kokeilla myyntifunneleiden rakentamista ilmaiseksi 30 päivän ajan? Rekisteröidy täällä ilmaiseksi.

Convert website traffic with signup forms (en)
Get your business online with free website builder (en)