fbpx

Onko yrityksesi viestinnässä ylimääräistä kohinaa? Tämä artikkeli sisältää vittumaisia tehtäviä.

Kukaan ei muista yritystä, jolla on liikaa ylimääräistä kohinaa viestinnässä. Yrityksen nettisivut ja viestintätapa tulee olla selkeää koska nykypäivänä kukaan ei jaksa kuunnella yhtään ylimääräistä.

Haluatko löytää lisää asiakkaita sosiaalisen median kautta? Katso huippusuosittu ilmainen koulutus klikkaamalla tästä

Lukemalla tämän artikkelin ja tekemällä annetut tehtävät, selkeytät yrityksesi viestintää ja opit brändäytymään selkeämmin, niin että potentiaaliset asiakkaasi ymmärtävät sinua ja olemassa olevat asiakkaasi muistavat sinut.

Lue myös tämä: Miksi asiakasta ei kiinnosta? Maslowin hierarkia ja henkiset kalorit

Miksi niin moni yritys luo kohinaa? Koska he eivät tiedä luovansa sitä. Monet yritykset todella ajattelevat että asiakkaita kiinnostaa ylimääräiset höpötykset ja nippelitiedot. Suodattaaksesi ylimääräisen kohinan, tarvitset filtterin viestintääsi. Tarvitset selkeitä, yksinkertaisia, helposti toistettavia lauseita, joilla brändäydyt asiakkaiden alitajuntaan.

”Jos päätä särkee, mietit oikeita asioita”

 

Kuten artikkelin otsikko lupasi, on seuraavaksi luvassa vittumaisia tehtäviä. Paras tapa kehittää oman yrityksen toimintaa on vastata vaikeisiin kysymyksiin ja toimia niistä saatujen ideoiden mukaisesti. Sovella seuraavia tehtäviä ja kysymyksiä oman yrityksesi viestintään.

”Kiteytä se lyhyempään!”

Kysy itseltäsi seuraavat kysymykset:

  • Mitä yrityksesi tekee (vastaa max. 20 sanalla)?
  • Mitä yrityksesi tekee (vastaa max. 10 sanalla)?
  • Mitä yrityksesi tekee (vastaa max. 5 sanalla)?
  • Mitä yrityksesi tekee (vastaa max. 2 sanalla)?

Tiedätkö tunteen kun ystäväsi kertoo mitä hän tekee työkseen mutta edes muutaman minuutin kuuntelemisen jälkeen, et edelleenkään tiedä mitä heidän asiakkaansa saavat tai mitä hän tekee töissä? Tämä johtuu viestinnän ja brändin selkeytyksen puutteesta. Jos yrityksellä on selkeä brändi ja muutama mieleenpainuva fraasi, on helppo esitellä yritys lyhyesti, niin että se ymmärretään.

Usein oletamme uuden työntekijän aloittaessa, että hän itse osaa havannoida ympäristöään ja kiteyttää yrityksen tarkoituksen ja arvon asiakkaalle lyhyeen muotoon. Monestiko olet sanonut työntekijöillesi miten esitellä yritys lyhyesti ja ytimekkäästi? Useimmiten järjestämme 15 minuutin kalvosulkeiset ensimmäisenä työpäivänä emmekä puhu asiasta sen jälkeen ennen kehityspäiviä.

Kysy jo töissä olevilta työntekijöiltäsi yllä olevien kysymyksien lisäksi:

  • Mitä asiakkaamme saa meiltä (vastaa max. 10 sanalla)?
  • Mitä asiakkaamme saa meiltä (vastaa max. 5 sanalla)?
  • Mitä asiakkaamme saa meiltä (vastaa max. 3 sanalla)?

Olemme 100% varmoja, että vastaukset, jotka saat, eivät ole niin hyviä kuin halusit niiden olevan.

Yritä keksiä lyhyitä ja helposti muistettavia lauseita, joilla yrityksesi voisi identifioitua. Näitä voit ideoida esimerkiksi yrityksen kehityspäivillä työntekijöiden kanssa. Voit kannustaa työntekijöitä muistamaan ne kysymällä niitä aktiivisesti ja palkitsemalla oikean vastauksen saadessasi. Alla muutama alkuidea sloganin keksimiseen:

”Suomen…”

”Naisten…”

”Hiusten…”

”Urheilijan…”

”Autoilijan…”

”Koiran omistajan…”

Haluatko saada enemmän seuraajia Instagramissa ja Linkedinissä? Katso Wantabrandin huippusuosittu MASTERCLASS koulutuspaketti klikkaamalla tästä. Ole kuitenkin nopea koska supertarjous loppuu pian!!

Joo joo, mutta tiedätkö oikeasti?

Vastaa seuraavaksi alla oleviin kysymyksiin.

  • ”Asiakkaani haluaa…”
  • ”Asiakkaani tarve on…”
  • ”Autan asiakastani ratkaisemaan hänen tarpeensa tekemällä…”

Olet varmasti vastannut näihin kysymyksiin jo aiemmin, mutta kertaus on opintojen äiti. Yritä keksiä uusia tapoja vastata kysymyksiin.

Pyydä seuraavaksi ystävääsi menemään nettisivusi kotisivulle. Kerro hänelle millainen on potentiaalinen asiakkaasi ja oletetaan hänen edustavan tätä ryhmää. Mikäli sinulla on potentiaalinen asiakas, joka ei aiemmin tunne brändiäsi, voit myös käyttää häntä tehtävässä.

Ensimmäisen 10 sekunnin aikana hänen pitäisi osata vastata seuraaviin kysymyksiin:

  1. Mitä tarjoat?
  2. Miten tämä tekee elämästäni parempaa?
  3. Kuinka voin ostaa tämän tuotteen / palvelun?

Mikäli hän ei osaa vastata näihin kysymyksiin, kaipaa kotisivusi selkeyttämistä. Tekemiesi muutoksien jälkeen, toista tehtävä uudestaan.

Haluatko oppia rakentamaan oman automaattisen myyntifunnelin, joka voi moninkertaistaa asiakasmääräsi ja myyntisi? Klikkaa tästä ja katso lisää tietoa valmennuksesta mutta ole nopea koska valmennuksella enää vain 2 vapaata paikkaa jäljellä!!

Luettuasi tämän artikkelin tiedät miten selkeyttää yrityksesi viestintää ja miten kehittää brändin luomista muistettavalla tavalla.

Haluaisitko kirjoittaa meille blogeja ja luoda nimeä itsellesi? Ota meihin yhteyttä alla olevan linkin kautta!

Muista käydä seuraamassa meitä näissä kanavissa!

https://www.instagram.com/wantabrand

https://www.facebook.com/wantabrand

https://www.linkedin.fi/company/wantabrand

Seuraamalla artikkeleitamme opit miten ihmisen psykologiaa voi hyödyntää omassa myynnissä ja markkinoinnissa. Opit luomaan selkeää viestintää, jotka kiinnostavat. Opit muuttamaan yrityksesi brändiä ja markkinointia, niin että ihmiset ostavat. Hyödyntämällä myyntipsykologiaa ja markkinointipsykologiaa voit tehostaa yrityksesi toimintaa merkittävästi. Lukemalla blogejamme löydät vastauksen myös näihin kysymyksiin: miten lisää myyntiä? Miten myydä enemmän? Miten kasvattaa myyntiä? miten markkinoida kustannustehokkaasti? Miten viestiä selkeästi? Mikä on markkinoinnin vuosikello? Mitä myyntipäällikkö tekee? Mitä myyntiedustaja tekee? Mitä myyntijohtaja tekee? Mitä myynti on? Mitä myyntikate tarkoittaa? Miten myyntihinta lasketaan? miten mainonta ja markkinointi toimii? Miten mainonta sosiaalisessa mediasssa toimii? Miten mainostaa sosiaalisessa mediassa? Mitä mainonta on? Mitä facebook mainonta maksaa? Mitä adwords mainonta on? Mitä on natiivimainonta? Mitä yrittäjyys vaatii? Mitä yrittäjyys on? Mitä yrittäjät tekee? Miten yrittäjäksi? Miten yrittäjä eroaa palkansaajasta? Miten yrittäjäksi ryhtyminen muuttaa elämää? Miten myyntikate lasketaan? Mitä eroa on markkinoinnilla ja mainonnalla? Mitä markkinointiassistentti tekee? Mitä markkinointiviestintä on? Mitä markkinointisuunnitelma sisältää? Mitä markkinointipäällikkö tekee? Mitä markkinointi on? Miten instagram markkinointi toimii? Miten tehdä markkinointisuunnitelma? Miten markkinointia kehitetään? Miten markkinoida sosiaalisessa mediassa? Miten markkinointi on muuttunut? Miten markkinoinnilla voidaan parhaiten tukea myyntiä? Miten markkinoida itseään? iten markkinoida yritystä? Miten lisää seuraajia instagramissa? Miten lisää seuraajia facebookissa? Miten lisää seuraajia tik tokissa? Miten lisää seuraajia linkedinissä? Miten lisää kontakteja linkedinissä? Miten lisää kauppaa linkedinissä?

Linkedin koulutus, Linkedin kurssi, Linkedin henkilöprofiili, Linkedin kouluttaja, Linkedin valmentaja, Linkedin valmennus, Linkedin markkinointi, Linkedin myynti, Linkedin näkyvyys, Linkedin social selling. Miten saada myyntiä Linkedinissä? Miten myydä Linkedinissä? Miten saada seuraajia Linkedinissä? Miten saada näkyvyyttä linkedinissä? Miten saada tykkäyksiä Linkedinissä? Miten saada kommentteja LInkedinissä? Miten linkedin toimii? Linkedin suomi

 

 

JAA TÄMÄ BLOGI

Aiheeseen liittyvät blogit

wantabrand | Heikki

mun blogi

Täältä löydät artikkeleita liittyen sosiaaliseen mediaan, myyntin, markkinointiin, hakukoneoptimointiin, myyntifunnelin ja sähköpostimarkkinoinnin rakentamiseen sekä maksettuun mainontaan liittyen

Mukavia lukuhetkiä.

Mun suosikit
30 päivän ilmainen kokeilu

Haluatko kokeilla myyntifunneleiden rakentamista ilmaiseksi 30 päivän ajan? Rekisteröidy täällä ilmaiseksi.

Convert website traffic with signup forms (en)
Get your business online with free website builder (en)