fbpx

Miten rakentaa Instagram tili, joka kerää seuraajia ja jolla saa myyntiä? Osa 2

Kaikkien Instagramiin rekisteröityneiden mielessä on varmasti joskus pyörinyt kysymys: ”Miten saada lisää seuraajia?” ja ”Miten myydä Instagramissa?”. Tai ainakin niiden, joiden tavoitteena on tehdä sosiaalisen median avulla rahaa. Myydäkseen palveluita tai tuotteita, tarvitaan ensin oikea yleisö. Saadakseen oikean yleisön tarvitaan suunnittelua, selkeyttä, kiinnostavuutta ja oikeita toimenpiteitä.

Näissä artikkeleissa tulemme opettamaan miten löytää oma bisnesalueesi (niche), miten ja mistä löytää oikea yleisö, miten rakentaa selkeä profiili, joka puhuttelee oikeaa kohderyhmää, miten automatisoida Instagram, miten saada yleisö reagoimaan ja sitoutumaan sekä mitä työkaluja käyttää Instagramin kanssa. Tulemme myös antamaan sinulle monia eri tehtäviä, joiden avulla pääset miettimään ja oppimaan itse artikkeleita lukiessasi.  Tervetuloa mukaan matkalle ja muistathan tilata meidän sähköposti-ilmoitukset tulevista kursseista.

Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä

Lue myös: Mikä on brändistrategia? Onhan sinulla vastaus näihin 7 kysymykseen?

Miten rakentaa Instagram tili, joka kerää seuraajia ja jolla saa myyntiä?

woman in teal t-shirt sitting beside woman in suit jacket

Instagram voi tarjota sinulle mahdollisuuden, jonka avulla voit tehdä unelmistasi totta. Sadat tuhannet yksinyrittäjät ovat luoneet oman liiketoimintansa Instagramissa ja onnistuneet luomaan harrastuksestaan ammatin. Sinulla on kaikki mahdollisuudet tehdä samoin mutta siinä onnistuakseen tarvitset oikeita työkaluja ja menetelmiä. Seuraamalla sivuamme ja artikkeleitamme sekä soveltamalla niitä omaan toimintaan, todennäköisyytesi onnistumiselle kasvaa merkittävästi.

Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä

Osa 2: Tilin perustaminen ja bion muokkaaminen

man sitting on concrete brick with opened laptop on his lap

Aiemmassa artikkelissa päätimme käynnistää valokuvaustilin, joka keskittyy alastonkuvaukseen sen jälkeen kun huomasimme sen nousevan kysynnän Googlen avainsanahausta. Tässä artikkelissa käymme läpi profiilin käynnistämiseen ja bion muokkaamiseen liittyviä asioita. Mikäli sinulla ei ole vielä tiliä, voit käydä perustamassa sen ilmaiseksi täällä. Tässä artikkelissa emme käsittele tilin rekisteröimistä.

Bio on profiilin käyntikortti. Sen on kerrottava heti vierailijalle kuka olet ja mitä tarjoat. Sen on myös viestittävä Instagramin algoritmille millä hakusanoilla tilisi pitäisi löytyä ja ketkä ovat käyttäjiä, jotka voisivat olla kiinnostuneita. Molemmat näistä ovat erittäin tärkeitä tilisi menestyksen kannalta, joten tämä vaihe on äärimmäisen tärkeä ymmärtää.

Käyttäjätilisi tulisi olla joko sisällöntuottaja tai yritystili, jotta saat käyttöösi Instagramin ammattilaisen hallintapaneelin. Tällä tavalla saat hyödynnettyjä erilaisia työkaluja, resursseja analytiikkaa jota et tavallisella tilillä saisi.

Bion rakentaminen käyttäjille

Bion visuaalinen ilme ja informatiivinen selkeys määrittelevät vierailijan seuraavan liikkeen. Mikäli biosi on epäselvä, niin voit olla varma että vierailija poistuu nopeasti tililtäsi. Voit ensimmäiseksi käydä vierailemassa muiden saman toimialan käyttäjien tileillä ja katsoa millanen visuaalinen ilme heillä on. Mitä heillä lukee heidän biossaan? Missä voisit ottaa heiltä mallia? Mistä tykkäät? Mistä et tykkää?

Alla olevissa kuvankaappauksissa on esitetty kaksi saman alan suomalaista valokuvaajaa.

Tilejä tarkkailemalla voimme huomata seuraavia asioita:

  • Molempien profiilien biokenttä on kirjoitettu englannin kielellä.
  • Sana ’Boudoir’ on molempien käyttäjien käyttäjänimessä.
  • Sana ’Boudoir’ esiintyy myös biossa.
  • Toisella käyttäjällä on profiilikuvanaan mallikuva ja toisella oma naama
  • Toisella käyttäjällä on maininta varauksesta ja suora linkki
  • Toisella käyttäjällä on paikkakunta esitetty
  • Toisella käyttäjällä on hashtageja biossa
  • Molemmilla käyttäjillä on kohokohtia lisätty
  • Toisen käyttäjätili esiintyy omalla nimellään
  • Toinen käyttäjä puhuu itsestään ’releasing my inner artist’ kun samaan aikaan toinen käyttäjä vetoaa yleisöön ’Because every woman is gorgeous’
  • Molemmat käyttäjät ilmoittavat oman sukupuolensa (he/him, she/her)
  • Molemmilla on sana ’Boudoir’ myös linkissä
  • Toiselta puuttuu sana ’Boudoir’ nimiosiosta (tummennettu teksti biossa)
  • Toisella on hyödynnetty reelsseja ja videoita mutta toinen käyttäjä ei ole käyttänyt videoita ollenkaan.

 

Miten lisää seuraajia?

Miten lisää seuraajia Instagramiin?

Näiden huomioiden perusteella voimme aloittaa profiilimme rakentamisen. Toteuttaisimme seuraavat toimenpiteet: 

  • Sana boudoir käyttäjänimeen
  • Sana boudoir kuvaukseen
  • Kuvauspaikkakunta tai kuvausalue profiiliin (esim Helsinki / Pääkaupunkiseutu)
  • Selkeä kuva naamasta koska toimimme omalla nimellä
  • Oma nimi tummennettuun tekstiosioon
  • Yleisöön vetoava teksti (Sinäkin olet kaunis.. Sinäkin ansaitset..)
  • Ainakin 9 kuvaa profiiliin
  • Ainakin 3 kohokohtaa
  • Toimintakehote profiiliin linkin yläpuolelle
  • Loisimme kuvia, Reelssejä ja videoita heti alusta alkaen.

Toisin kuin aiemmin esitetyssä profiilissa, tekisimme nämä toimenpiteet omassa profiilissa:

  • Oma nimi käyttäjänimeen
  • Tili suomen kielellä ainakin alkuvaiheessa koska toimimme suomessa
  • Voisimme käyttää hashtageja mutta nämä pitäisi olla suomeksi koska asiakkaamme ovat suomenkielisiä
  • Kohokohtien otsikot voisivat olla selkeämpiä, niin että ne houkuttelevat klikkaamaan
  • Voisimme lisätä tekstin, joka luo rajallisuuden harhaluulon, joka saa ihmiset toimimaan nopeammin (Ikuista upea vartalosi kameralle vielä kuin se on nuori ja rypytön)
  • Voisimme lisätä kohokohdan ”Uskallanko?” ja vastata tarinoilla tuohon kysymykseen koska se on varmasti se, mitä usea kysyy itseltään.
  • Voisimme lisätä kohokohdan ”Miten?” ja vastata tarinoilla kysymykseen, miten kuvaussessio käytännössä tapahtuisi.

Voit hyödyntää näitä neuvoja oman profiilisi rakentamisessa. Tavoitteesi on luoda kiinnostavan näköinen profiili, joka kertoo selkeästi kuka olet ja mitä teet. Profiilisi tulisi myös vastata vierailijan mielessä oleviin kysymyksiin ja sen tulisi saada vierailijat toimimaan, jotta saat myyntiä.

Bion rakentaminen algoritmille

Instagramin algoritmin ymmärtäminen on erittäin tärkeää jos haluat rakentaa menestyksekkään tilin. Tulemme puhumaan Instagramin algoritmistä kattavasti seuraavissakin artikkeleissa mutta nyt kerromme miten sinun tulisi huomioida se profiilin bioa rakentaessa.

Instagramin algoritmi yrittää ymmärtää kuka sinä olet ja mitä profiilisi tarjoaa. Se yrittää yhdistää sinut ja muut käyttäjät, jotka jakavat yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Instagram tekee tämän sanojen ja kuvien perusteella: se analysoi sanoja, joita käytät profiilissasi mutta se myös analysoi kuviasi kuvantunnistusteknologian avulla.

Sinun tulee siis kysyä itseltäsi nämä kysymykset:

  • Millä tavalla potentiaaliset asiakkaat hakevat palveluitasi netistä?
  • Mitkä ovat ne avainsanat omalla alallasi?

Huomasimme aiemmin esitetyistä profiileista että sana ’Boudoir’ on englanninkielinen termi, joka kuvaa tarjoamaamme kuvaustyyliä. Huomasimme kuitenkin että ensimmäisessä artikkelissamme tekemässä Google avainsanahaussa emme osanneet hakea tätä sanaa. Eli osaavatko muutkaan asiakkaat? Mitä sanaa he voisivat käyttää sen tilalla? Alusvaatekuvaus? Alastonkuvaus? Jotain muuta?

Sinun tulee löytää se oikea sanasto, jota asiakkaasi käyttävät ja lisätä myös niitä sanoja profiiliisi (käyttäjänimi, tummennettu teksti, bio) ammattitermien lisäksi. Voit myös lisätä kokonaisen lauseen, jos koet sen olevan suosittu hakutermi. Mitä ihmiset voisivat hakea sinun toimialallasi?

Voit myös käyttää biossasi hashtageja, jotka kuvaavat omaa alaasi. Yritä kuitenkin löytää pienempiä yksilöllisiä hashtageja, jotka kuvaavat tarkasti omaa kenttääsi. Emme tässä tapauksessa esimerkiksi käyttäisi hashtagia #valokuvaus vaan yrittäisimme löytää pienempiä kohdistettuja hashtageja, joita ihmiset aidosti etsivät. Mitä nämä voisivat olla sinun tapauksessasi?

On myös tärkeää päivittää kuvia, jotka visuaalisesti esittävät sitä, mitä sinä oikeasti teet. Tässä tapauksessa se olisi ihmisiä sensuelleissa kuvissa. Tällä tavoin saat Instagramin kuvantunnistusteknologian tunnistavan tyylisi ja jakavan profiilisi niille käyttäjille, jotka tykkäävät samanlaisista kuvista. Jos ottaisimme ainoastaan kuvia itsestämme kamera kädessä tai jakaisimme kuvia hinnastoista koska emme haluaisi jakaa sensuellea kuvia tilillämme, Instagramin algoritmi ei osaisi tulkita meitä niin hyvin kuin se tekee sensuellien kuvien kanssa.

Tämän artikkelin luettuasi olet yhden askeleen lähempänä Instagram bisneksesi saavuttamista. Tulemme jakamaan aktiivisesti uusia neuvoja tulevaisuudessa, joten pysythän kuulolla ja jaat sisältöämme myös kaveripiirillesi.

Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä

Muista käydä seuraamassa meitä näissä kanavissa!

https://www.instagram.com/wantabrand

https://www.facebook.com/wantabrand

https://www.linkedin.fi/company/wantabrand

Lukemalla blogejamme löydät vastauksen myös näihin kysymyksiin: miten lisää myyntiä? Miten myydä enemmän? Miten kasvattaa myyntiä? miten markkinoida kustannustehokkaasti? Miten viestiä selkeästi? Miten kasvaa Instagramissa? Miten kasvaa Facebookissa? Miten lisää seuraajia Instagramissa? Miten lisää seuraajia Facebookissa?

Linkedin kurssi Linkedin koulutus Linkedin valmennus Linkedin valmentaja Linkedin valmennus Linkedin kouluttaja

Mitä Linkedin headline Mitä linkedin on mitä kirjoittaa linkedin profiiliin mitä maksaa linkedin premium mitä tietoja linkedin mitä tarkoittaa linkedin 1st mitä tarkoittaa lion linkedin kuinka lopetan linkedin tilin kuinka poistaa linkedin kontakti kuinka lopettaa linkedin premium kuinka jakaa linkedin profiili kuinka poistan linkedin tilin kuinka tehdä linkedin profiili? miksi linkedin profiili? Miksi linkedin? Miksi linkedin ei toimi? kuka linkedin? linkedin kuka katsoo profiilia? kuka omistaa linkedin? kuka on linkedinissä? Linkedin kuntoon linkedin kutsu linkedin kuitti linkedin kuvake ? Onko linkedin pakollinen? onko linkedin hyödyllinen? Onko linkedin suomeksi? Onko pakko olla linkedin? voiko linkedin profiilin piilottaa?

 

 

JAA TÄMÄ BLOGI

Aiheeseen liittyvät blogit

wantabrand | Heikki

mun blogi

Täältä löydät artikkeleita liittyen sosiaaliseen mediaan, myyntin, markkinointiin, hakukoneoptimointiin, myyntifunnelin ja sähköpostimarkkinoinnin rakentamiseen sekä maksettuun mainontaan liittyen

Mukavia lukuhetkiä.

Mun suosikit
Parhaat koulutukset
Maksuttomat webinaarit

Rekisteröidy maksuttomiin webinaareihin klikkaamalla kuvasta