Kaikkien Instagramiin rekisteröityneiden mielessä on varmasti joskus pyörinyt kysymys: ”Miten saada lisää seuraajia?” ja ”Miten myydä Instagramissa?”. Tai ainakin niiden, joiden tavoitteena on tehdä sosiaalisen median avulla rahaa. Myydäkseen palveluita tai tuotteita, tarvitaan ensin oikea yleisö. Saadakseen oikean yleisön tarvitaan suunnittelua, selkeyttä, kiinnostavuutta ja oikeita toimenpiteitä.
Näissä artikkeleissa tulemme opettamaan miten löytää oma bisnesalueesi (niche), miten ja mistä löytää oikea yleisö, miten rakentaa selkeä profiili, joka puhuttelee oikeaa kohderyhmää, miten automatisoida Instagram, miten saada yleisö reagoimaan ja sitoutumaan sekä mitä työkaluja käyttää Instagramin kanssa. Tulemme myös antamaan sinulle monia eri tehtäviä, joiden avulla pääset miettimään ja oppimaan itse artikkeleita lukiessasi. Tervetuloa mukaan matkalle ja muistathan tilata meidän sähköposti-ilmoitukset tulevista kursseista.
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Lue myös: Mikä on brändistrategia? Onhan sinulla vastaus näihin 7 kysymykseen?
Miten rakentaa Instagram tili, joka kerää seuraajia ja jolla saa myyntiä?
Instagram voi tarjota sinulle mahdollisuuden, jonka avulla voit tehdä unelmistasi totta. Sadat tuhannet yksinyrittäjät ovat luoneet oman liiketoimintansa Instagramissa ja onnistuneet luomaan harrastuksestaan ammatin. Sinulla on kaikki mahdollisuudet tehdä samoin mutta siinä onnistuakseen tarvitset oikeita työkaluja ja menetelmiä. Seuraamalla sivuamme ja artikkeleitamme sekä soveltamalla niitä omaan toimintaan, todennäköisyytesi onnistumiselle kasvaa merkittävästi.
Osa 4: Kuvatekstit ja kommentteihin vastaaminen
Miksi kuvateksti on tärkeä juttu? Koska sillä saadaan ihmiset pysähtymään ja kommentoimaan. No miksi kommentoinnilla on merkitystä? Koska sillä saadaan luotua yhteisöä ja vaikutettua Instagramin algoritmiin.
Miksi yhteisön luomisella on sitten väliä? Koska sillä saadaan yleisö sitoutuneemmaksi, joka luo enemmän myyntiä tulevaisuudessa. No miksi algoritmiin pitää myös vaikuttaa? Koska sillä tavalla saadaan sisältösi näkymään yhä useammalle Instagramin käyttäjälle.
Lue myös: Miten rakentaa Instagram tili, joka kerää seuraajia ja jolla saa myyntiä? Osa 3
Joskus kuvateksti voi olla jopa tärkeämmässä roolissa kuin kuva itsessään yleisön kommentoinnin kannalta. Kuvatekstillä voidaan esittää kuvaan ja aihealueeseen liittyviä väitteitä ja kysymyksiä, joihin pyydetään yleisön vastauksia. Oikein tehty kuvateksti sitoo sen yhteen kuvan kanssa luoden laajemman kokonaisuuden. Oikein tehty kuvateksti luo kommenttiketjuun yhteisen teeman, jolloin kommentoijille on selvää mistä ja miten kommentoida.
Hyvä kuvateksti sisältää:
- Otsikon, joka kiinnittää huomion
- Sopivan määrän tekstiä (ei liian pitkä koska Instagramia käytetään nopean sisällön etsimiseen)
- Informatiivisen, tunteitaherättävän, provosoivan tai arvoatuottavan leipätekstin
- Toimintakehotteen (CTA)
- Hashtagit
Hyvä otsikko on huomiota herättävä ja kiinnostava:
- MIKSI?
- Et usko tätä!
- Tässä kymmenen neuvoa…
- Tiedätkö miksi…
- TOP-5 neuvoa…
- Näillä neuvoilla saat..
- Oletko koskaan miettinyt..
- Parhaat…
- Huonoimmat…
Hyvä toimintakehote voisi esimerkiksi olla:
- ”Kommentoi X jos olet.. Kommentoi Y jos olet..
- Tägää kaveri joka…
- Seuraa X jos haluat Y…
- Kommentoi X jos olet samaa mieltä…
- Tykkää jos olet…
- Tykkää tukeaksesi…
- Jaa auttaaksesi…
Lyhyt leipäteksti voisi sisältää:
- Neuvoja
- Tehtäviä
- Kyseenalaistavia väitteitä
- Kärjistäviä kysymyksiä
- Opettavaisia neuvoja
Koska ihmiset ovat erilaisia, heille toimii myös erilainen tyyli, Tästä syystä sinunkin on kokeiltava eri kokoisia leipätekstejä, erilaisia otsikoita ja erilaisia toimintakehotteita ja katsottava mikä saa eniten reagointeja. Yritä olla mahdollisimman rohkea ja kekseliäs koska usein tyyli, jonka ei uskoisi toimivan, voi olla juurikin se, joka toimii parhaiten.
Miten vastata kommentteihin?
Sen jälkeen kun saat yleisösi kommentoimaan, niin voit toimia muutamalla eri tavalla: voit olla vastaamatta kommentteihin, voit vastata ja päättää keskustelu tai voit saada samat henkilöt kommentoimaan lisää. Minkä luulet olevan paras vaihtoehto? Miten olet tähän asti toiminut?
Paras vaihtoehto on tietenkin viimeinen, eli saada henkilöt kommentoimaan lisää. Mutta miten tämä tapahtuu? Alla on esitetty esimerkkejä kommentteihin vastaamisesta. Keskustelun ei kuitenkaan tarvitse päättyä yhden kysymyksen jälkeen vaan sitä voi yrittää ylläpitää pidempäänkin. Tällä tavoin kerrot algoritmille päivityksen olevan kiinnostava koska ihmiset käyvät siinä keskustelua ja samaan aikaan saat yleisösi tuntemaan yhteisöllisyyttä koska he pääsevät suoraan keskustelemaan kanssasi.
Ei ole olemassa sellaista kommenttia, joihin ei voisi vastata kysymyksellä. Kaikki kommentoijat eivät tietenkään vastaa kysymyksiisi, mutta tämä on myös yksi asia, joka vaatii harjoittelua ja muokkaamista. Yritä löytää ne tavat, joilla sinun yleisösi saadaan vastaamaan. Mitä voisit kysyä? Mihin kysymyksiin he haluaisivat vastata? Mistä asioista he ovat kiinnostuneita keskustelemaan?
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Muista käydä seuraamassa meitä näissä kanavissa!
https://www.instagram.com/wantabrand
https://www.facebook.com/wantabrand
https://www.linkedin.fi/company/wantabrand
Lukemalla blogejamme löydät vastauksen myös näihin kysymyksiin: miten lisää myyntiä? Miten myydä enemmän? Miten kasvattaa myyntiä? miten markkinoida kustannustehokkaasti? Miten viestiä selkeästi? Miten kasvaa Instagramissa? Miten kasvaa Facebookissa? Miten lisää seuraajia Instagramissa? Miten lisää seuraajia Facebookissa?
Linkedin kurssi Linkedin koulutus Linkedin valmennus Linkedin valmentaja Linkedin valmennus Linkedin kouluttaja
Mitä Linkedin headline Mitä linkedin on mitä kirjoittaa linkedin profiiliin mitä maksaa linkedin premium mitä tietoja linkedin mitä tarkoittaa linkedin 1st mitä tarkoittaa lion linkedin kuinka lopetan linkedin tilin kuinka poistaa linkedin kontakti kuinka lopettaa linkedin premium kuinka jakaa linkedin profiili kuinka poistan linkedin tilin kuinka tehdä linkedin profiili? miksi linkedin profiili? Miksi linkedin? Miksi linkedin ei toimi? kuka linkedin? linkedin kuka katsoo profiilia? kuka omistaa linkedin? kuka on linkedinissä? Linkedin kuntoon linkedin kutsu linkedin kuitti linkedin kuvake ? Onko linkedin pakollinen? onko linkedin hyödyllinen? Onko linkedin suomeksi? Onko pakko olla linkedin? voiko linkedin profiilin piilottaa?