Miten kasvaa Instagramissa? Miten lisää seuraajia Facebookissa? Vastaus näihin kysymyksiin ei valitettavasti ole yksiselitteinen. Lukemalla artikkeleitamme opit eri näkökulmia ja yksityiskohtia Facebookissa ja Instagramissa kasvamiseen. Tässä artikkelissa keskitymme Facebook mainontaan ja eri Instagram strategioihin, joilla saat nopeasti uusia seuraajia.
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Lue myös: Kannattaako maksullisia Instagram kursseja ostaa?
Miten saada nopeasti seuraajia Facebookissa ja Instagramissa?
Miten saada seuraajia Instagramissa?
- Perussäännöt haltuun: Sinun pitää olla kiinnostava
- Luo sisältöä, josta on oikeasti arvoa katsojille
- Päivitä jaettavaa materiaalia
- Saa muut sisällöntuottajat jakamaan materiaaliasi
- Liity engagement / boostiryhmiin
- Maksullinen mainonta
- Selkeytä profiilisi, jotta se ymmärretään
- Puhu isosta mahdollisuudesta
- Riko harhaluuloja ja väärinkäsityksiä
- Ohjaa liikenne muiltakin sivuilta tilillesi
- Seuraa trendejä
- Tee Reelssejä
Perussäännöt
On sanomattakin selvää että päivittämäsi sisällön tulee olla kiinnostavaa, jotta voit kasvattaa yleisöäsi. Kukaan ei halua seurata tylsiä käyttäjiä. Kukaan ei myöskään halua seurata tilejä vain seuraamisen ilosta. Tilisi on annettava jotain seuraajillesi. Tilisi on annettava syy seurata.
Kuten Facebook mainonnassakin, sinun on luotava hypoteesejä sisällöstäsi ja kokeiltava, mistä ihmiset oikeasti pitävät. Seuraa myös samalla alalla toimivia ja tulkitse minkälainen sisältö herättää eniten kiinnostusta. Suosituin sisältö voi olla joskus ristiriidassa sen sisällön kanssa, jota haluaisit luoda eniten. Joudut kuitenkin kysymään itseltäsi kysymyksen, haluatko kasvaa nopeasti vai keskittyä luomaan sisältöä, jota haluat tehdä eniten?
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Sisällöstä
Yritä luoda arvoa seuraajillesi ja laita heidät etusijalle. Pyri keskustelemaan heidän kanssaan tunnetasolla. Saa yleisösi tuntemaan jotain saapa se heidät nauramaan tai itkemään.
Älä oleta seuraajiesi katsovan videoita äänien kanssa. Feediin ilmestyneet videot ovat yleensä äänettömiä. Käytä tekstityksiä jokaisessa videossa, joissa on puhetta.
Pyri teroittamaan videosi viesti selkeäksi ja lyhyeen. Ihmisten keskittymiskyky on lyhyt ja Facebook sekä Instagram ovat alustoja, josta haetaan nopeaa informaatiota toisin kuin YouTube. Varmista että ensimmäiset 1-5 sekuntia vangitsevat katsojan kiinnostuksen. Pidä esittelysi lyhyenä ja mene nopeasti asiaan.
Tarjoa jotain odottamatonta ja luo käänteitä. Älä tyydy tylsään CAT:han (Call to Action) vaan anna katsojalle oikea syy seurata, kommentoida, jakaa tai tägätä ystävä. Jokaisen luomasi kuvan ja videon tulee pärjätä itsenäisesti koska se voi olla ainoa sisältö, jonka vierailija näkee. Yksittäisten materiaalien menestys ei voi olla riippuvainen brändisi tunnettavuudesta. Älä pelkää jakaa sisältöä, joka ei sataprosenttisesti ole toimialueellasi. Kokeile uutta ja anna uusien mahdollisuuksien löytyä.
Jaettava materiaali on avain kasvuun
Jos haluat kasvaa nopeasti Facebookissa ja Instagramissa, tulee sinun luoda materiaalia, jota jaetaan. Ensimmäinen vaihtoehto on jakaa erinomaista sisältöä, joita nykyiset seuraajasi jakavat. Jos haluat maksimoida kasvusi nopeuden, voit myös hyödyntää seuraavia vaihtoehtoja:
- Share4Share
- Engagement ryhmät
- Maksettu mainonta
Share4Share
Tämä tarkoittaa käytännössä suostumista jakamaan toisen brändin materiaalia omilla sivuillasi heidän jakamista vastaan. Yritä keskittyä saman kokoisiin tileihin omasi kanssa koska isommat tilit harvemmin jakavat pienempien tilien materiaalia. Tämä ei tosin ole poissuljettu mahdollisuus jos sisältösi on erittäin kiinnostavaa.
Voit yrittää myös seurata minkälaisia ”mikrovaikuttajia” isommat tilit seuraavat ja yrittää luoda samanlaista sisältöä kuin he. Toinen mahdollisuus on luvata isommalle tilille X määrä uusia seuraajia tilisi kautta, jonka jälkeen he jakavat sisältöäsi heidän tilillään. Käytännössä jaat kyseessä olevan isomman tilin materiaalia omalla sivullasi kunnes sovittu seuraajamäärä on tavoitettu.
Laita itsesi muiden kenkiin ja mieti miksi he jakaisivat sinun materiaalia. Mitä he saavat siitä?
Engagement ryhmät
Engagement ryhmä tarkoittaa käytännössä suljettua ryhmää, jossa mukana olevat tykkäävät ja kommentoivat toisten materiaalista. Yleensä tämä tapahtuu hyvin nopeasti päivittämisen jälkeen, jolloin algoritmi kokee sisällön olevan kiinnostavaa ja se näkyy useammalle käyttäjälle.
Kyseisiä ryhmiä on monia ilmaisia Facebookissa, Whatsappissa ja Telegramissa. Maksullisiakin vaihtoehtoja löytyy ja nämä ovat usein parempia eikä ne vaadi sinun tykkäävän tai kommentoivan muiden postauksista. Seuraamalla artikkeleitamme opit mistä löydät parhaat ryhmät, joilla saat Facebookisi ja Instagramisi räjähtävään kasvuun.
Haluatko oppia rakentamaan oman automaattisen myyntifunnelin, joka voi moninkertaistaa asiakasmääräsi ja myyntisi? Klikkaa tästä ja katso lisää tietoa valmennuksesta mutta ole nopea koska valmennuksella enää vain 2 vapaata paikkaa jäljellä!!
Maksetut vaihtoehdot
Maksetut mainokset ovat suosituimpia kuin koskaan. Tämä johtuu Facebookin, Twitterin, Tik Tokin ja YouTuben toimintavasta, jossa ne rajoittavat ilmaisien päivityksien näkyvyyttä. Maksetulla mainonnalla saat sisältösi useamman henkilön näytölle.
Lue myös: Miten lisää tuloksia Facebook mainonnalla?
Hyvin kohdistettu Facebook ja Instagram mainonta on erittäin tehokas ja edullinen vaihtoehto. Mitä parempi sisältösi on, sen enemmän ihmiset tykkäävät, kommentoivat ja jakavat sitä. Mitä aktiivisempi yleisösi on, sen edullisempi mainoskustannuksesi on. Facebook ja Instagram pitävät kiinnostavasta materiaalista.
Pyri siis luomaan jaettavaa sisältöä mutta lisäksi löytämään alueet ja ihmiset, jotka jakavat useammin. Tutkimuksien mukaan Brasilia ja Meksiko ovat maita, joissa ihmiset jakavat enemmän sisältöä kuin muissa maissa. Intia ja Indonesia ovat taas maita, joissa mainostaminen on erittäin edullista. Sen jälkeen kun sisältösi on saavuttanut halutun suosion, voit siirtää mainoksesi kalliimpiin maihin kuten Suomeen, Englantiin tai Yhdysvaltoihin, joissa saat mainoksellesi halvemman hinnan sen suosion vuoksi.
Maksettujen mainoksien lisäksi voit maksaa isommille tileille jotta he jakavat materiaaliasi omilla sivuillaan. Kaikki tilit eivät tätä tee ja mikäli et löydä suoraan Instagramista tai Facebookista hyviä vaihtoehtoja, voit vierailla sivulla Fiverr.com, josta löydät useita edullisia vaihtoehtoja.
Luettuasi tämän artikkelin tiedät useita yksityiskohtia ja näkökulmia, joilla parannat omaa Facebook ja Instagram tiliäsi. Ymmärrät myös mihin kannattaa keskittyä jos haluat kasvaa nopeasti Facebookissa tai Instaramissa. Jos haluat saada seuraajia nopeasti tulee sinulla olla selkeä strategia ja pelisäännöt.
Haluatko saada enemmän seuraajia Instagramissa ja Linkedinissä? Katso Wantabrandin huippusuosittu MASTERCLASS koulutuspaketti klikkaamalla tästä. Ole kuitenkin nopea koska supertarjous loppuu pian!!
Selkeytä profiilisi, jotta se ymmärretään
Yksi tärkeimmistä tehtävistä Instagram tilisi suhteen on sen selkeyttäminen. Jos vierailijat eivät ymmärrä mitä teet niin he eivät tule seuraamaan sinua. Yritä siis (ainakin aluksi) tavoittaa vaan pieni kohderyhmä ja vastata heidän yhteen tarpeeseen selkeästi.
Puhu isosta mahdollisuudesta
Mikä on se yksi iso mahdollisuus, jota haluat tarjota potentiaalisille asiakkaillesi? Mikä on se yksi ongelma, jonka ratkaisemalla ihmisten elämä muuttuu paremmaksi? Puhu tästä mahdollisuudesta tarinoissasi, kuvissasi, profiilisi biossa, highlighteissa ja reelsseissäsi.
Riko harhaluuloja ja väärinkäsityksiä
Mitkä ovat ihmisten harhaluuloja tai väärinkäsityksiä alastasi tai mahdollisuudestasi? Kaappaa ihmisten huomio puhumalla näistä asioista ja rikkomalla ihmisten vääriä luuloja ja käsityksiä. Vastaa kysymyksiin, joita ihmiset jo miettivät mutta joihin he eivät vielä tiedä vastausta.
Ohjaa liikenne muiltakin sivuilta tilillesi
Hyödynnä muiden alustojen seuraajakuntaasi pyytämällä heitä seuraamaan sinua Instagramissa. Tätä voi tehdä esimerkiksi Linkedinissä lähettämällä kontakteillesi yksityisviesti ja kysymällä heiltä, seuraavatko he jo sinua Instagramissa
Käytä maksettua mainontaa
Maksetun mainonnan avulla on mahdollisuus tavoittaa iso määrä oikean kohderyhmän yleisöä. Tätä kannattaa hyödyntää myös Instagramin seuraajien hankkimisessa.
Seuraa trendejä
Seuraa trendaavia musiikkeja ja hyödynnä näitä sisällössäsi. Seuraa myös muita trendejä sisältötyypeistä ja hyödynnä niitä omassa tekemisessä.
Tee Reelssejä
Opettele tekemään Reelssejä vaikka se voi tuntuakin hankalalta. Etsi helpoiten tehtävä Reels ja tee se jo tänään. Kukaan ei ole ammattilainen syntyessään. Reelssien tekeminen tulee olemaan helpompaa mitä enemmän teet niitä, joten kannattaa aloittaa jo tänään.
Haluatko saada enemmän seuraajia Instagramissa ja Linkedinissä? Katso Wantabrandin huippusuosittu MASTERCLASS koulutuspaketti klikkaamalla tästä. Ole kuitenkin nopea koska supertarjous loppuu pian!!
TEHTÄVÄ: Seuraa mainoksia, jotka menestyvät. Mieti miksi ne menestyvät? Miksi ihmiset jakavat tai tykkäävät niistä? Mitä tunteita ne herättävät?
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Muista käydä seuraamassa meitä näissä kanavissa!
https://www.instagram.com/wantabrand
https://www.facebook.com/wantabrand
https://www.linkedin.fi/company/wantabrand
Lukemalla blogejamme löydät vastauksen myös näihin kysymyksiin: miten lisää myyntiä? Miten myydä enemmän? Miten kasvattaa myyntiä? miten markkinoida kustannustehokkaasti? Miten viestiä selkeästi? Miten kasvaa Instagramissa? Miten kasvaa Facebookissa? Miten lisää seuraajia Instagramissa? Miten lisää seuraajia Facebookissa?
Linkedin koulutus, Linkedin kurssi, Linkedin henkilöprofiili, Linkedin kouluttaja, Linkedin valmentaja, Linkedin valmennus, Linkedin markkinointi, Linkedin myynti, Linkedin näkyvyys, Linkedin social selling. Miten saada myyntiä Linkedinissä? Miten myydä Linkedinissä? Miten saada seuraajia Linkedinissä? Miten saada näkyvyyttä linkedinissä? Miten saada tykkäyksiä Linkedinissä? Miten saada kommentteja LInkedinissä? Miten linkedin toimii? Linkedin suomi