Linkedin on verkostoitumisalusta, jossa jokaisen yrittäjän ja myyjän pitäisi nyt olla. Linkediniä on kutsuttu bisnesmaailman Facebookiksi ja sillä onkin samoja piirteitä tuon sosiaalisen jätin kanssa. Jos et ole rekisteröitynyt vielä palveluun, niin suoran linkin löydät tästä.
Instagramiin verrattuna Linkedin mahdollistaa nopeamman kasvun ja tarjoaa laajemman näkyvyyden sisällöllesi. Kuten Facebookikin, Linkedin tarjoaa yleisöllesi mahdollisuuden jakaa päivityksiäsi omille seuraajilleen, jonka avulla voit saada helposti kymmeniä tai satoja tuhansia näyttökertoja sisällöllesi. Linkedin näyttää materiaaliasi myös seuraajiesi seuraajille, joka itsessään tarjoaa erottuvuustekijän Instagramiin verrattuna.
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Kun olet rekisteröitynyt palveluun ja aloitat sisällön jakamisen, tulet nopeasti huomaamaan ettei orgaaninen näkyvyys ole itsestäänselvyys Linkedinissäkään. Kuten Instagram ja Facebookikin, Linkedin rajoittaa päivityksien näkyvyyttä ja pyrkii näyttämään käyttäjilleen vain parhaat ja suosituimmat päivitykset. Tästä syystä suurin osa ihmisten tekemistä julkaisuista ei näy heidän seuraajilleen.
Lue myös: Miten kaksinkertaistat Instagramin seuraajamääräsi puolessa vuodessa? Liity mukaan haasteeseen!
Miten lisää näkyvyyttä LinkedInin päivityksille ilmaiseksi?
Tässä artikkelissa tulemme jakamaan yhden vinkin orgaanisen näkyvyyden lisäämiseksi. Lukemalla artikkeleitamme ja noudattamalle annettuja ohjeita, voit jopa kaksinkertaistaa päivityksiesi näyttökerrat ilmaiseksi. Mitä enemmän näyttökertoja saat, sen useampi ihminen tietää brändistäsi ja sitä enemmän teet myyntiä.
Vinkki #2: Vuorovaikuta kontaktiesi kanssa
Linkedinin algoritmi seuraa toimintaasi muiden käyttäjien kanssa. Se seuraa esimerkiksi kenen päivityksiä katsot, minkälaisten ja kenen päivityksien kanssa vuorovaikutat, kenen kanssa vaihdat yksityisviestejä, kenen profiilissa vierailet ja kenelle kirjoitat suosituksia. Se myös seuraa muita käyttäjiä eli ketkä ovat ne henkilöt, jotka tykkäävät sisällöstäsi, ketkä vierailevat tililläsi ja ketkä lähettävät sinulle yksityisviestejä.
Näiden tietojen perusteella Linkedin arvioi käyttäjätilien välistä merkittävyyttä, joka ratkaisee sen kuinka useasti päivityksesi näkyy kontaktiesi seinällä. Mitä vahvempi merkittävyyssuhde sinulla on kontaktiesi kanssa, sen suuremmalla todennäköisyydellä päivittämäsi sisältö näkyy heidän feedissään.
Tästä syystä sinun olisi tärkeää vuorovaikuttaa kontaktiesi kanssa mahdollisimman paljon:
- Tykkää ja kommentoi kontaktiesi päivityksiä
- Vieraile kontaktiesi profiileissa
- Vaihda yksityisviestejä kontaktiesi kanssa
- Anna kontaktiesi kyvyille ja taidoille plussaa heidän profiilissaan
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Muista käydä seuraamassa meitä näissä kanavissa!
https://www.instagram.com/wantabrand
https://www.facebook.com/wantabrand
https://www.linkedin.fi/company/wantabrand
Lukemalla blogejamme löydät vastauksen myös näihin kysymyksiin: miten lisää myyntiä? Miten myydä enemmän? Miten kasvattaa myyntiä? miten markkinoida kustannustehokkaasti? Miten viestiä selkeästi? Miten kasvaa Instagramissa? Miten kasvaa Facebookissa? Miten lisää seuraajia Instagramissa? Miten lisää seuraajia Facebookissa?