Linkedin on verkostoitumisalusta, jossa jokaisen yrittäjän ja myyjän pitäisi nyt olla. Linkediniä on kutsuttu bisnesmaailman Facebookiksi ja sillä onkin samoja piirteitä tuon sosiaalisen jätin kanssa. Jos et ole rekisteröitynyt vielä palveluun, niin suoran linkin löydät tästä.
Instagramiin verrattuna Linkedin mahdollistaa nopeamman kasvun ja tarjoaa laajemman näkyvyyden sisällöllesi. Kuten Facebookikin, Linkedin tarjoaa yleisöllesi mahdollisuuden jakaa päivityksiäsi omille seuraajilleen, jonka avulla voit saada helposti kymmeniä tai satoja tuhansia näyttökertoja sisällöllesi. Linkedin näyttää materiaaliasi myös seuraajiesi seuraajille, joka itsessään tarjoaa erottuvuustekijän Instagramiin verrattuna.
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Kun olet rekisteröitynyt palveluun ja aloitat sisällön jakamisen, tulet nopeasti huomaamaan ettei orgaaninen näkyvyys ole itsestäänselvyys Linkedinissäkään. Kuten Instagram ja Facebookikin, Linkedin rajoittaa päivityksien näkyvyyttä ja pyrkii näyttämään käyttäjilleen vain parhaat ja suosituimmat päivitykset. Tästä syystä suurin osa ihmisten tekemistä julkaisuista ei näy heidän seuraajilleen.
Lue myös: Miten kaksinkertaistat Instagramin seuraajamääräsi puolessa vuodessa? Liity mukaan haasteeseen!
Miten lisää näkyvyyttä LinkedInin päivityksille ilmaiseksi?
Tässä artikkelissa tulemme jakamaan yhden vinkin orgaanisen näkyvyyden lisäämiseksi. Lukemalla artikkeleitamme ja noudattamalle annettuja ohjeita, voit jopa kaksinkertaistaa päivityksiesi näyttökerrat ilmaiseksi. Mitä enemmän näyttökertoja saat, sen useampi ihminen tietää brändistäsi ja sitä enemmän teet myyntiä.
Vinkki #1: Verkostoidu kontaktipyynnöillä
Tämä on kaikkien neuvojen äiti. Verkostoidu ja hanki mahdollisimman paljon kontakteja tilillesi. Linkedin mahdollistaa 100 kontaktipyynnön lähetystä joka viikko, joten saat lähetettyä jopa 400 kontaktipyyntöä joka kuukausi.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita että saat 400 uutta kontaktia kuukausittain koska hyväksymisaste ei ikinä ole 100% ja tässä onkin ensimmäisen vinkin salaisuus, joten jatka lukemista. Toinen pointti, joka täytyy ymmärtää ennen kontaktipyyntöjen lähetystä on kontaktien laatu itsessään, eli keitä oikeasti haluat verkostoosi?
Ennen kontaktipyyntöjen lähettämistä sinun tulisi tietää ihanneyleisösi eli keitä ovat asiakkaasi? Missä he asuvat? Millä toimialalla he työskentelevät? Missä yrityksissä he ovat nyt tai ovat olleet aiemmin? Missä he ovat opiskelleet tai opiskelevat tällä hetkellä?
Näiden kaikkien kysymysten perusteella saat rajattua hakuasi tarkemmaksi Linkedinissä. Tällä tavoin saat kohdistettua kontaktipyyntöjen lähettämisen sellaisille ihmisille, jotka muistuttavat enemmän ihmistä, joka yleensä ostaa tuotteitasi tai palveluitasi.
Lue myös: 5 neuvoa joilla löydät työpaikan Linkediniä käyttämällä osa 1/2
Kontaktoidu oikealla tavalla
Yleisimmät virheet kontaktipyynnön lähettämisessä ovat viestin puuttuminen kokonaan tai liian pitkä viesti. Kumpikin näistä varmistaa alhaisen kontaktipyyntöjen hyväksymisprosentin, joten huolehdithan ettet lankea tähän ansaan. Lähettäessäsi kontaktipyyntöä, kirjoita lyhyt viesti, joka ei kuulosta myyntipuheelta vaan rennolta ja ystävälliseltä tervehdykseltä. Alla esimerkki mahdollisesta viestistä.
”Moikka! Huomasin että olet opiskellut Tampereella ammattikorkeakoulussa! Mulla mahtuisi lisää Tamkkilaisia verkostoon. Mitä mieltä olet? Terveisin Sanna Hämeenlinnasta!”
Ensimmäisen viestin ainoa tarkoitus on saada tuo henkilö hyväksymään pyyntösi ja vastaamaan sinulle viestillä. Linkedinin algoritmi on rakennettu niin, että kahden henkilön välinen vuorovaikutus kasvattaa heidän suhdettaan LinkedInissä, joka varmistaa sen että päivityksesi näkyvät tuolle henkilölle suuremmalla todennäköisyydellä. Ensimmäisessä viestissä ei ole tarkoitus myydä tuotteitasi tai palveluitasi, joten pidä ylimääräiset höpinät minimissään. Voit vaihtaa viikoittain esittelytekstiäsi ja katsoa mikä toimii sinulle ja millainen teksti saa ihmiset reagoimaan positiivisesti.
Lähettämällä sata kontaktipyyntöä viikossa oikealle kohderyhmällesi saaden heidät hyväksymään pyyntösi ja vastaamaan viestiisi, saat nopeasti kasvatettua yleisöäsi ja näkyvyyttäsi LinkedInissä.
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Muista käydä seuraamassa meitä näissä kanavissa!
https://www.instagram.com/wantabrand
https://www.facebook.com/wantabrand
https://www.linkedin.fi/company/wantabrand
Lukemalla blogejamme löydät vastauksen myös näihin kysymyksiin: miten lisää myyntiä? Miten myydä enemmän? Miten kasvattaa myyntiä? miten markkinoida kustannustehokkaasti? Miten viestiä selkeästi? Miten kasvaa Instagramissa? Miten kasvaa Facebookissa? Miten lisää seuraajia Instagramissa? Miten lisää seuraajia Facebookissa?