Linkedin on verkostoitumisalusta, jossa jokaisen yrittäjän ja myyjän pitäisi nyt olla. Linkediniä on kutsuttu bisnesmaailman Facebookiksi ja sillä onkin samoja piirteitä tuon sosiaalisen jätin kanssa. Jos et ole rekisteröitynyt vielä palveluun, niin suoran linkin löydät tästä.
Instagramiin verrattuna Linkedin mahdollistaa nopeamman kasvun ja tarjoaa laajemman näkyvyyden sisällöllesi. Kuten Facebookikin, Linkedin tarjoaa yleisöllesi mahdollisuuden jakaa päivityksiäsi omille seuraajilleen, jonka avulla voit saada helposti kymmeniä tai satoja tuhansia näyttökertoja sisällöllesi. Linkedin näyttää materiaaliasi myös seuraajiesi seuraajille, joka itsessään tarjoaa erottuvuustekijän Instagramiin verrattuna.
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Kun olet rekisteröitynyt palveluun ja aloitat sisällön jakamisen, tulet nopeasti huomaamaan ettei orgaaninen näkyvyys ole itsestäänselvyys Linkedinissäkään. Kuten Instagram ja Facebookikin, Linkedin rajoittaa päivityksien näkyvyyttä ja pyrkii näyttämään käyttäjilleen vain parhaat ja suosituimmat päivitykset. Tästä syystä suurin osa ihmisten tekemistä julkaisuista ei näy heidän seuraajilleen.
Lue myös: Miten kaksinkertaistat Instagramin seuraajamääräsi puolessa vuodessa? Liity mukaan haasteeseen!
Miten lisää näkyvyyttä LinkedInin päivityksille ilmaiseksi?
Tässä artikkelissa tulemme jakamaan yhden vinkin orgaanisen näkyvyyden lisäämiseksi. Lukemalla artikkeleitamme ja noudattamalle annettuja ohjeita, voit jopa kaksinkertaistaa päivityksiesi näyttökerrat ilmaiseksi. Mitä enemmän näyttökertoja saat, sen useampi ihminen tietää brändistäsi ja sitä enemmän teet myyntiä.
Vinkki #3: Liity buustiryhmiin
Kuten Instagramissa, Facebookissa, Tik Tokissa ja Twitterissäkin, Linkedinissä ensimmäiset 30 minuuttia ovat tärkeimmät päivityksen tekemisen jälkeen sen menestymisen kannalta. Linkedinin algoritmi haluaa näyttää mahdollisimman kiinnostavaa materiaalia käyttäjilleen, joten se mittaa päivityksien näyttökerta / tykkäyssuhdetta ensimmäisen 30 minuutin ajan päivityksen tekemisen jälkeen.
Mikäli tuo suhde on alhainen, eli ainoastaan pieni osa niistä ensimmäisistä ihmisistä, jotka näkivät päivityksesi tykkäsivät siitä, tarkoittaa se Linkedinin algoritmin osalta sitä, ettei se ole kovin kiinnostava päivitys. Tämä taas aiheuttaa sen ettei päivityksesi tule näkymään kuin pienelle määrälle ihmisiä.
Jos onnistut luomaan erittäin kiinnostavaa ja korkealaatuista sisältöä, joka saa monet ihmiset reagoimaan, voit saada päivityksesi näkymään kymmenille tuhansille ihmisille ilman apukeinojakin. Tämä on kuitenkin harvinaista ja vaatii hieman onneakin. Tästä syystä olemme avanneet LinkedIn Whatsapp ryhmän, jossa suomalaiset LinkedIn käyttäjät voivat tukea toisiaan tykkäämällä päivityksistä tuon ensimmäisen 30 minuutin aikana. Tällä tavoin saamme vakuutettua LinkedInin algoritmille että jakamasi sisältö on oikeasti kiinnostavaa ja se näkyy monenkertaisesti useammalle ihmiselle kuin yleensä.
On myös olemassa muita samaan tarkoitukseen olevia manuaalisia tykkäysryhmiä niin Facebookissa kuin Linkedinissäkin. Manuaalinen työ on kuitenkin hitaampaa ja epäluotettavampaa kuin automatisoitu. Tästä syystä sisällytämme tähän vielä yhden automatisoidun vaihtoehdon, joka ei kuitenkaan ole ilmainen.
Facebook ryhmän löydät tästä.
Linkedin ryhmän löydät tästä.
Automatisoidun vaihtoehdon löydät täältä.
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Muista käydä seuraamassa meitä näissä kanavissa!
https://www.instagram.com/wantabrand
https://www.facebook.com/wantabrand
https://www.linkedin.fi/company/wantabrand
Lukemalla blogejamme löydät vastauksen myös näihin kysymyksiin: miten lisää myyntiä? Miten myydä enemmän? Miten kasvattaa myyntiä? miten markkinoida kustannustehokkaasti? Miten viestiä selkeästi? Miten kasvaa Instagramissa? Miten kasvaa Facebookissa? Miten lisää seuraajia Instagramissa? Miten lisää seuraajia Facebookissa?