Linkedin on verkostoitumisalusta, jossa jokaisen yrittäjän ja myyjän pitäisi nyt olla. Linkediniä on kutsuttu bisnesmaailman Facebookiksi ja sillä onkin samoja piirteitä tuon sosiaalisen jätin kanssa. Jos et ole rekisteröitynyt vielä palveluun, niin suoran linkin löydät tästä.
Instagramiin verrattuna Linkedin mahdollistaa nopeamman kasvun ja tarjoaa laajemman näkyvyyden sisällöllesi. Kuten Facebookikin, Linkedin tarjoaa yleisöllesi mahdollisuuden jakaa päivityksiäsi omille seuraajilleen, jonka avulla voit saada helposti kymmeniä tai satoja tuhansia näyttökertoja sisällöllesi. Linkedin näyttää materiaaliasi myös seuraajiesi seuraajille, joka itsessään tarjoaa erottuvuustekijän Instagramiin verrattuna.
Kun olet rekisteröitynyt palveluun ja aloitat sisällön jakamisen, tulet nopeasti huomaamaan ettei orgaaninen näkyvyys ole itsestäänselvyys Linkedinissäkään. Kuten Instagram ja Facebookikin, Linkedin rajoittaa päivityksien näkyvyyttä ja pyrkii näyttämään käyttäjilleen vain parhaat ja suosituimmat päivitykset. Tästä syystä suurin osa ihmisten tekemistä julkaisuista ei näy heidän seuraajilleen.
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Lue myös: Miten kaksinkertaistat Instagramin seuraajamääräsi puolessa vuodessa? Liity mukaan haasteeseen!
Miten lisää näkyvyyttä LinkedInin päivityksille ilmaiseksi?
Tässä artikkelissa tulemme jakamaan yhden vinkin orgaanisen näkyvyyden lisäämiseksi. Lukemalla artikkeleitamme ja noudattamalle annettuja ohjeita, voit jopa kaksinkertaistaa päivityksiesi näyttökerrat ilmaiseksi. Mitä enemmän näyttökertoja saat, sen useampi ihminen tietää brändistäsi ja sitä enemmän teet myyntiä.
Vinkki #4: Kokeile eri päivitysmuotoja
Kaikki päivitysmuodot eivät ole samanarvoisia Linkedinissä. Tämä tarkoittaa siis sitä, että kaikki eri päivitysmuodot eivät saa algoritmiä reagoimaan samalla tamalla tai jakamaan materiaaliasi muiden etusivuille yhtä voimakkaasti. Eri päivitysmuodot saavat myös yleisösi reagoimaan eri tavoin, joten on tärkeä tietää eri päivitysmuotojen olemassaolo ja kokeilla mikä toimii sinulle parhaiten.
Mitä tarkoitamme eri päivitysmuodoilla?
Eri päivitysmuotoja voi olla päivitys, jossa on vain pelkkää tekstiä mutta voit myös lisätä siihen paljon erilaisia asioita, jotka vaikuttavat reagointiasteeseen ja näkyvyyteen. Voit esimerkiksi lisätä kuvan, videon, dokumentin tai luoda kyselyn. Voit myös tarjota apuasi kontakteillesi, luoda tapahtuman, ilmoittaa avoinna olevasta rekrytoinnista tai juhlistaa merkkipäivää.
Kaikki nämä muodot saavat yleisösi reagoimaa eri tavalla. Hyvät kuvat yleensä menestyvät paremmin kuin pelkkä teksti mutta kysely menestyy paremmin kuin kuvat koska ihmiset reagoivat herkemmin kyselyyn kuin tykkäävät kuvasta. Natiivit videot menestyvät paremmin kuin ulkopuoliset videot kuten YouTube-linkin kautta päivitetyt videot, joten yritä ladata videot suoraan Linkediniin ja vältä ulkopuolisia linkkejä. Linkedin haluaa pitää yleisön heidän alustallaan eikä ohjata heitä pois Linkedinistä.
Tärkeintä on kokeilla eri päivitysmuotoja ja tutkia mikä toimii sinun yleisöllesi ja sinun materiaalillasi parhaiten. Ainoastaan kokeilemalla ja analysoimalla tuloksia tiedät millä tavalla saat korkeimmat näyttökerrat Linkedinissä.
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Muista käydä seuraamassa meitä näissä kanavissa!
https://www.instagram.com/wantabrand
https://www.facebook.com/wantabrand
https://www.linkedin.fi/company/wantabrand
Lukemalla blogejamme löydät vastauksen myös näihin kysymyksiin: miten lisää myyntiä? Miten myydä enemmän? Miten kasvattaa myyntiä? miten markkinoida kustannustehokkaasti? Miten viestiä selkeästi? Miten kasvaa Instagramissa? Miten kasvaa Facebookissa? Miten lisää seuraajia Instagramissa? Miten lisää seuraajia Facebookissa?