Linkedin on verkostoitumisalusta, jossa jokaisen yrittäjän ja myyjän pitäisi nyt olla. Linkediniä on kutsuttu bisnesmaailman Facebookiksi ja sillä onkin samoja piirteitä tuon sosiaalisen jätin kanssa. Jos et ole rekisteröitynyt vielä palveluun, niin suoran linkin löydät tästä.
Instagramiin verrattuna Linkedin mahdollistaa nopeamman kasvun ja tarjoaa laajemman näkyvyyden sisällöllesi. Kuten Facebookikin, Linkedin tarjoaa yleisöllesi mahdollisuuden jakaa päivityksiäsi omille seuraajilleen, jonka avulla voit saada helposti kymmeniä tai satoja tuhansia näyttökertoja sisällöllesi. Linkedin näyttää materiaaliasi myös seuraajiesi seuraajille, joka itsessään tarjoaa erottuvuustekijän Instagramiin verrattuna.
Kun olet rekisteröitynyt palveluun ja aloitat sisällön jakamisen, tulet nopeasti huomaamaan ettei orgaaninen näkyvyys ole itsestäänselvyys Linkedinissäkään. Kuten Instagram ja Facebookikin, Linkedin rajoittaa päivityksien näkyvyyttä ja pyrkii näyttämään käyttäjilleen vain parhaat ja suosituimmat päivitykset. Tästä syystä suurin osa ihmisten tekemistä julkaisuista ei näy heidän seuraajilleen.
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Lue myös: Miten kaksinkertaistat Instagramin seuraajamääräsi puolessa vuodessa? Liity mukaan haasteeseen!
Miten lisää näkyvyyttä LinkedInin päivityksille ilmaiseksi?
Tässä artikkelissa tulemme jakamaan yhden vinkin orgaanisen näkyvyyden lisäämiseksi. Lukemalla artikkeleitamme ja noudattamalle annettuja ohjeita, voit jopa kaksinkertaistaa päivityksiesi näyttökerrat ilmaiseksi. Mitä enemmän näyttökertoja saat, sen useampi ihminen tietää brändistäsi ja sitä enemmän teet myyntiä.
Vinkki #5: Vältä virheet, jotka heikentävät näkyvyyttä
Jos olet lukenut aiemmat 4 vinkkiämme Linkedin päivitysten näyttökertojen lisäämiseksi, olet oppinut mitä sinun tulisi tehdä. Tässä artikkelissa opit mitä sinun tulee välttää, ettet pilaa oman päivityksesi suorituskykyä.
Linkedin arvostaa sisältöä, joka on tuotettu heidän omalla alustallaan. Tämä tarkoittaa sitä, että on parempi ladata videot suoraan Linkedinin sivulle eikä jakaa linkkiä YouTube videoon. Jälkimmäinen tapa rajoittaa päivityksen näkymistä etkä saa sille niin montaa näyttökertaa kuin saisit ensimmäisellä vaihtoehdolla.
Toinen tekijä, joka saa Linkedinin rajoittamaan päivityksesi näkyvyyttä on ulkopuoliset linkit. Linkedin haluaa pitää käyttäjät heidän sivustollaan ja mikäli jaat ulkopuolisia linkkejä saaden yleisösi poistumaan Linkedinistä, tämä ei palvele Linkedinin omaa tarkoitusta ja aiheuttaa sisältösi näkyvyyden laskun.
Linkediniä kutsutaan bisnesmaailman Facebookiksi ja tästä syystä suurin osa käyttäjistä käyttää sitä vain normaalina työaikana maanantaista perjantaihin aamusta iltapäivään. Päivittämällä tuon ajan ulkopuolella takaa huonon näkyvyyden. Linkedinin algoritmi seuraa päivityksen jälkeisiä tunteja ja analysoi sen perusteella onko päivitys riittävän kiinnostava jaettavaksi isolle yleisölle. Päivittäessäsi aikana, jolloin yleisösi ei ole paikalla, et tule saamaan riittävästi reagointeja eikä sivustolla muutenkaan ole ketään, jolle näyttää sitä.
Yksi varmin tapa heikentää päivityksesi näkyvyyttä on unohtaa päivittää asetuksesi niin, että päivityksesi näkyy myös kontaktiesi kontakteille. Ilman tätä asetusta et saa hyödynnettyä täysin Linkedinin mahtavia ominaisuuksia. Linkedin eroaa Instagramista esimerkiksi siinä, että kontaktiesi reagoidessa pävityksiisi, näkyy tuo päivitys myös kontaktiesi seuraajien etusivulla, joka tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden tavoittaa yhä isompi yleisö.
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Muista käydä seuraamassa meitä näissä kanavissa!
https://www.instagram.com/wantabrand
https://www.facebook.com/wantabrand
https://www.linkedin.fi/company/wantabrand
Lukemalla blogejamme löydät vastauksen myös näihin kysymyksiin: miten lisää myyntiä? Miten myydä enemmän? Miten kasvattaa myyntiä? miten markkinoida kustannustehokkaasti? Miten viestiä selkeästi? Miten kasvaa Instagramissa? Miten kasvaa Facebookissa? Miten lisää seuraajia Instagramissa? Miten lisää seuraajia Facebookissa?