Linkedin on verkostoitumisalusta, jossa jokaisen yrittäjän ja myyjän pitäisi nyt olla. Linkediniä on kutsuttu bisnesmaailman Facebookiksi ja sillä onkin samoja piirteitä tuon sosiaalisen jätin kanssa. Jos et ole rekisteröitynyt vielä palveluun, niin suoran linkin löydät tästä.
Instagramiin verrattuna Linkedin mahdollistaa nopeamman kasvun ja tarjoaa laajemman näkyvyyden sisällöllesi. Kuten Facebookikin, Linkedin tarjoaa yleisöllesi mahdollisuuden jakaa päivityksiäsi omille seuraajilleen, jonka avulla voit saada helposti kymmeniä tai satoja tuhansia näyttökertoja sisällöllesi. Linkedin näyttää materiaaliasi myös seuraajiesi seuraajille, joka itsessään tarjoaa erottuvuustekijän Instagramiin verrattuna.
Kun olet rekisteröitynyt palveluun ja aloitat sisällön jakamisen, tulet nopeasti huomaamaan ettei orgaaninen näkyvyys ole itsestäänselvyys Linkedinissäkään. Kuten Instagram ja Facebookikin, Linkedin rajoittaa päivityksien näkyvyyttä ja pyrkii näyttämään käyttäjilleen vain parhaat ja suosituimmat päivitykset. Tästä syystä suurin osa ihmisten tekemistä julkaisuista ei näy heidän seuraajilleen.
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Lue myös: Miten kaksinkertaistat Instagramin seuraajamääräsi puolessa vuodessa? Liity mukaan haasteeseen!
Miten lisää näkyvyyttä LinkedInin päivityksille ilmaiseksi?
Tässä artikkelissa tulemme jakamaan yhden vinkin orgaanisen näkyvyyden lisäämiseksi. Lukemalla artikkeleitamme ja noudattamalle annettuja ohjeita, voit jopa kaksinkertaistaa päivityksiesi näyttökerrat ilmaiseksi. Mitä enemmän näyttökertoja saat, sen useampi ihminen tietää brändistäsi ja sitä enemmän teet myyntiä.
Vinkki #7: Kärjistä, ärsytä ja triggeröi
Kaikki tietävät että jos haluat yleisön huomaavan päivityksesi, reagoivan sisältöösi ja muistavan sinut, tulee sinun saada heidät tuntemaan jotain. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että kaikki päivitykset tulisivat olla kuvia kissanpennuista tai koskettavia tarinoita 60-vuoden työuran jälkeisestä eläköitymisestä. Tämä ei myöskään tarkoita että kaikki herätetyt tunteet pitäisi olla positiivisia. Päinvastoin.
Yhdysvaltalainen media on maailman parhaimpia negatiivisten tunteiden herättämisen suhteen. Koska maa on niin voimakkaasti polarisoitunut, on helppo herättää ärsytystä kärjistämällä puolueita niin hyvällä kuin huonollakin tavalla. Kärjistämällä ja yleistämällä saadaan jopa ärsytettyä ja triggeröityä ihmisiä, joka taas saa heidät kommentoimaan. Mission accomplished, vai mitä?
Emme kuitenkaan suosittele näin pitkälle asian viemistä vaan käytämme tätä vain esimerkkinä. Mikäli teet päivityksiä, joissa puhutaan asioista, joihin kaikki yhtyvät ja joista kaikki ovat samaa mieltä, ne eivät tule herättämään keskustelua. Avain menestykseen on luoda päivityksiä, jotka jakavat mielipiteitä ja herättävät tunteita. Aloita siis päivityksesi tavalla, joka kiinnittää ihmisen huomion ja herättää tunteita.
Tavoitteesi on luoda keskustelu aiheesta, joka on lähellä toimialaasi. Tavoitteesi on puhua aiheesta, joka jakaa selkeästi mielipiteitä. Voit esimerkiksi kysyä kysymyksiä, joita ihmiset jo miettivät mutta eivät tiedä vastausta. Voit samassa päivityksessä esittää ehdotuksia ja ideoita, jotka ovat kärjistettyjä ja jotka yleistävät. Voit myös esittää väitteen, jonka ei tarvitse edes olla totta mutta joka ei kuitenkaan heikennä uskottavuuttasi. Tällä tavoin saat ihmiset reagoimaan ja kommentoimaan sekä saat päivityksillesi enemmän näyttökertoja.
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Muista käydä seuraamassa meitä näissä kanavissa!
https://www.instagram.com/wantabrand
https://www.facebook.com/wantabrand
https://www.linkedin.fi/company/wantabrand
Lukemalla blogejamme löydät vastauksen myös näihin kysymyksiin: miten lisää myyntiä? Miten myydä enemmän? Miten kasvattaa myyntiä? miten markkinoida kustannustehokkaasti? Miten viestiä selkeästi? Miten kasvaa Instagramissa? Miten kasvaa Facebookissa? Miten lisää seuraajia Instagramissa? Miten lisää seuraajia Facebookissa?