Myynti voi olla joskus haastavaa koska se sisältää monimutkaisia ihmismielen prosesseja ja kognitioita. Myyjät ja markkinoijat, jotka kamppailevat myynnin kanssa eivät ole onnistuneet löytämään oikeita asiakkaita tai löytämään oikeita myyntitekniikoita.
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Lukemalla tämän artikkelin opit 2 neurotieteeseen liittyvää myyntineuvoa, joilla voit hyödyntää ihmismieltä omassa myynnissäsi. Tulemme julkaisemaan myöhemmin samanlaisia artikkeleita ja kertomaan neurotieteeseen liittyviä myyntineuvoja tämän artikkelin lisäksi.
Riippumatta myytkö netissä tai kivijalkaliikkeessä, nämä neurotieteeseen liittyvät myyntineuvot auttavat sinua myymään enemmän. Neuvot ohjaavat sinua ajamaan lisää ihmisiä myyntisuppiloosi ja muuntamaan yhä useamman vierailijan asiakkaaksi.
Vaikuttamalla lisäät tuotteesi arvoa
Vaikuttamismarkkinoinnilla saat ihmiset näkemään tuotteesi arvokkaampana. Vaikuttamismarkkinoinnilla saat muut omaksumaan saman perspektiivin tuotettasi kohtaan kuin sinulla on. Uskot omaan tuotteeseesi ja luonnollisesti haluat muiden uskovan siihen myös.
Ihmiset, jotka osaavat vaikuttaa muihin ihmisiin myyvät enemmän. Tämä ei johdu pelkästään tuotteiden parhaasta laadusta vaan heidän luomastaan uskottavuudesta. Ihmiset luottavat näiden henkilöiden mielipiteisiin.
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Esimerkiksi ihmiset luottavat Simon Sinekiin koska hän on kirjoittanut menestyneitä myynti- ja markkinointikirjoja sekä hän on hyvin tunnettu puhuja sekä vaikuttaja sosiaalisessa mediassa.
On hyvä ymmärtää että vaikuttavuus ei ole sama kuin tunnettavuus.
Kun myyt tuotteitasi netissä, kuuluiseksi tuleminen ei tulisi olla päätavoitteesi. Käytä aikaa vaikuttavuuden ja uskottavuuden luomiseen. Tämä vie paljon aikaa mutta se on sen arvoista.
Meidän kokemuksien mukaan sisällöntuottajat voivat luoda lojaalin yleisön ja uskottavuuden tuottamalla aktiivisesti hyödyllistä sisältöä seuraajilleen ja rakentamalla aitoja suhteita muiden sisällöntuottajien sekä seuraajien kanssa.
Jos olet bloggaaja, olet ylittänyt ensimmäisen esteen rakentaaksesi auktoriteetin ja olet matkalla luomaan uskottavuutta.
Yritä löytää reilusti aikaa sisällön tuottamiseen ja ystävyyssuhteiden rakentamiseen. Vastaa kommenteihin, vastaa kysymyksiin ja vieraile muiden sisällöntuottajien ja seuraajien sivuilla ja kerro heille mielipiteesi tai neuvosi, jotta he voivat parantaa sivuaan entisestään.
Osallistuminen erilaisiin tapahtumiin ja esiintyminen tilaisuuksissa voivat myös toimia erittäin tehokkaana uskottavuuden luojana.
Haluatko oppia rakentamaan oman automaattisen myyntifunnelin, joka voi moninkertaistaa asiakasmääräsi ja myyntisi? Klikkaa tästä ja katso lisää tietoa valmennuksesta mutta ole nopea koska valmennuksella enää vain 2 vapaata paikkaa jäljellä!!
Myy ensin itsesi ja sitten vasta tuotteesi
Usko tai älä, sinäkin olet tuote ja kuten kaikki muutkin tuotteet, sinun täytyy onnistuneesti kommunikoida tuotteen arvo muille. Ennen kuin tämä tapahtuu, huomaat että on erittäin vaikeaa saada varsinaista tuotettasi myydyksi.
Geoffrey Jamesin sanoin: ”Ennen kuin kukaan ostaa sinulta tai yritykseltäsi, heidän on ”ostettava” idea, että sinä olet riittävän arvokas henkilö, jonka kanssa kannattaa tehdä kauppaa. Toisin sanoen, kuten työnhakijankin osalta, sinun ensimmäinen tehtäväsi on aina myydä itsesi.”
Lue myös: Onko teidänkin viestinnässä ylimääräistä kohinaa?
Sähköpostimarkkinointi on tehokkain liidiluontitekniikka ennen verkkosivuja ja sisältömarkkinointia. Muista kuitenkin, että jokainen tekniikka toimii paremmin jos myyt ensin itsesi ja sitten vasta tuotteesi.
Itsesi myyminen ei ole ylitsepääsemätön haaste. Nykypäivänä on olemassa useita eri tekniikoita vaikuttaa ihmisten mieleen. Samanaikaisesti kilpailu on vaikeampaa kuin ikinä aiemmin tuhansien muiden kirjoittajien, blogien, puhujien ja konsulttien takia. Miten siis erottua massasta?
Yksinkertainen vastaus: ole intohimoinen tuotettasi kohtaan.
Kun myyt itseäsi, et ole huolissasi rahasta vaan päätavoitteesi on kouluttaa muita ihmisiä jakamalla brändisi ydinviestiä.
Yritykset, jotka viestivät esimerkiksi työntekijöiden erinomaisuudesta tai asiakaspalvelun nopeudesta eivät myy ainoastaan heidän tuotetta vaan lisäksi ihmisiä tuotteen takana.
Opetteleminen miten myydä itsesi ensin, on kriittinen tekijä matkallasi onnistumiseen. Mitä tahansa myytkään, yritä parhaasi mukaan kommunikoida brändisi ydinarvo ihmisille niin että se ymmärretään. Yritä saada ihmiset näkemään inhimillinen puoli tuotteesi takaa.
TEHTÄVÄ: Mieti tuotko omassa viestinnässäsi ja markkinoinnissasi esille myös ihmiset palveluidesi takana? Miten voisit lisätä heidän rooliaan viestinnässä?
Luettuasi tämän artikkelin opit 2 neurotieteeseen liittyvää myyntineuvoa, joilla voit hyödyntää ihmismieltä omassa myynnissäsi. Tulemme julkaisemaan myöhemmin samanlaisia artikkeleita ja kertomaan neurotieteeseen liittyviä myyntineuvoja tämän artikkelin lisäksi.
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Muista käydä seuraamassa meitä näissä kanavissa!
https://www.instagram.com/wantabrand
https://www.facebook.com/wantabrand
https://www.linkedin.fi/company/wantabrand
Lukemalla blogejamme löydät vastauksen myös näihin kysymyksiin: miten lisää myyntiä? Miten myydä enemmän? Miten kasvattaa myyntiä? miten markkinoida kustannustehokkaasti? Miten viestiä selkeästi? Miten kasvaa Instagramissa? Miten kasvaa Facebookissa? Miten lisää seuraajia Instagramissa? Miten lisää seuraajia Facebookissa?
Linkedin koulutus, Linkedin kurssi, Linkedin henkilöprofiili, Linkedin kouluttaja, Linkedin valmentaja, Linkedin valmennus, Linkedin markkinointi, Linkedin myynti, Linkedin näkyvyys, Linkedin social selling. Miten saada myyntiä Linkedinissä? Miten myydä Linkedinissä? Miten saada seuraajia Linkedinissä? Miten saada näkyvyyttä linkedinissä? Miten saada tykkäyksiä Linkedinissä? Miten saada kommentteja LInkedinissä? Miten linkedin toimii? Linkedin suomi