Myynti voi olla joskus haastavaa koska se sisältää monimutkaisia ihmismielen prosesseja ja kognitioita. Myyjät ja markkinoijat, jotka kamppailevat myynnin kanssa eivät ole onnistuneet löytämään oikeita asiakkaita tai löytämään oikeita myyntitekniikoita.
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Lukemalla tämän artikkelin opit neurotieteeseen liittyvän myyntineuvon, jolla voit hyödyntää ihmismieltä omassa myynnissäsi. Tulemme julkaisemaan myöhemmin samanlaisia artikkeleita ja kertomaan neurotieteeseen liittyviä myyntineuvoja tämän artikkelin lisäksi.
Riippumatta myytkö netissä tai kivijalkaliikkeessä, nämä neurotieteeseen liittyvät myyntineuvot auttavat sinua myymään enemmän. Neuvot ohjaavat sinua ajamaan lisää ihmisiä myyntisuppiloosi ja muuntamaan yhä useamman vierailijan asiakkaaksi.
Uskottavuus rakentuu luottamuksesta ja asiantuntijuudesta
Myyt todennäköisesti paremmin sen jälkeen kun olet rakentanut uskottavuutta. Voit saavuttaa uskottavuuden usealla eri tavalla, esimerkiksi tarjoamalla huippuluokan asiakaspalvelua.
Asiakkaat haluavat etsiä tekijää, joka ratkaisee heidän ongelmansa nopeasti. He haluavat myös olla tekemisissä aitojen, oikeiden ihmisten kanssa ja saada tietoa, jolla he voivat ratkaista ongelman itse.
Luottamus + asiantuntijuus = uskottavuus
Et voi menestyä yritysmaailmassa ilman uskottavuutta. Parhaimmat brändit voivat keskittyä tuotteiden mainostamiseen koska he ovat ansainneet kansan luottamuksen uskottavana tekijänä.
Tästä syystä uusien toimijoiden on erittäin vaikeaa kasvaa nopeasti toimialalla, jossa on entuudestaan isoja tunnettuja kilpailijoita.
Ihmisten kognitiivinen toiminnallisuus pelkää luottaa sinuun tai tuotteeseesi. Voit kuitenkin viedä heidän rahansa ja kadota. Tästä syystä asiakaspalvelu on avainasemassa uskottavuuden suhteen koska se rakentaa luotettavuuden pohjan.
Useimmiten ihmiset jakavat herkemmin negatiivisia asiakaskokemuksiaan kuin positiivia. Noin 70% tyytymättömistä asiakkaista haluavat ilmaista tyytymättömyytensä muille ihmisille ja rohkaista heitä välttämään kyseistä yritystä tai palvelua.
Noin 90% ihmisistä lopettaa yrityksen kanssa toimimisen huonon asiakaskokemuksen jälkeen. Huono kokemus vaikuttaa negatiivisesti heidän aivotoimintoihinsa.
Haluatko oppia rakentamaan oman automaattisen myyntifunnelin, joka voi moninkertaistaa asiakasmääräsi ja myyntisi? Klikkaa tästä ja katso lisää tietoa valmennuksesta mutta ole nopea koska valmennuksella enää vain 2 vapaata paikkaa jäljellä!!
Sinunkin tulisi päivittäin kysyä joka päivä itseltäsi: ”Mitä voisin tehdä tänään parantaakseni asiakaskokemusta?”
Tällä yksinkertaisella harjoituksella vahvistat luottamussuhdetta asiakkaisiisi. Ihmiset eivät luota sinuun mikäli et ole todistanut olevasi oikea vaihtoehto auttamaan heitä etkä ole tuottanut odotettua arvoa.
Kuinka rakentaa uskottavuutta online bisneksellä?
Harwardin tekemä ”nettiuskottavuustutkimus” osoittaa uskottavuuden merkityksen ja kokoaa 10 ohjetta, joilla voit rakentaa uskottavuutta nettisivulla. Näitä ohjeita voi hyödyntää tuotteesi, persoonallisuutesi tai brändisi kanssa.
Miksi nettiuskottavuudella on merkitystä?
- Läsnäolo netissä on useimmille yritykselle elintärkeää.
- Nettisivut ovat usein asiakkaan ensimmäinen kontaktipiste.
- Sivustolla vierailevat voivat olla naiiveja tai laiskoja.
- Netti ei ole katoamassa mihinkään.
Nyt kun tiedät nettiuskottavuuden olevan tärkeää, katsotaan millä ohjeilla voit parantaa uskottavuuttasi.
Lue myös: Neurotieteeseen liittyviä myyntineuvoja, jotka räjäyttävät myyntinumerosi
TEHTÄVÄ: Vieraile omalla nettisivullasi ja käy läpi alla olevat kohdat. Montako saat?
- Tee asiakkaille helpoksi varmistaa jaetun tietosi oikeellisuus
- Näytä että sivuston takana on todellinen organisaatio
- Korosta organisaatiosi asiantuntijuutta
- Osoita että luotettavat ja rehelliset ihmiset ovat sivustosi takana
- Tee yhteydenotto erittäin helpoksi
- Suunnittele sivusi niin, että se näyttää ammattimaiselta ja sopivalta toimialaasi nähden
- Tee sivustostasi helppokäyttöinen
- Päivitä sivustosi sisältöä usein ja vältä näyttämästä vanhentunutta tietoa
- Hillitse mainoksia. Ei liikaa!
- Vältä virheitä, olivatpa ne kuinka pieniä tahansa.
Uskottavuuden parantaminen
Useimmat paikalliset yritykset osaavat rakentaa uskottavuutta. He tavoittavat ihmiset tunnetasolla. Samaan aikaan kuin muut yritykset kamppailevat asiakkaiden luottamuksen saamiseksi, paikalliset yritykset lahjoittavat kouluihin, tukevat urheilujoukkueita ja osallistuvat yhteisön tapahtumiin. ämä voivat tuntua pienemmän yrityksen näkökulmasta turhalta ja rahan menettämiseltä, mutta niillä on oikeasti merkitystä!
Ole valmis työntämään kätesi saveen. Ihmiset arvostavat kovia työntekijöitä mutta älä tee itsestäsi numeroa. Luottamus rakentuu kuitenkin enemmän asiakkaiden tarpeiden kuuntelemisella ja niiden toteuttamisella.
Tässä muutama neuvo uskottavuutesi parantamiseksi:
Vastaa kysymyksiin oikein: luottamus ja läpinäkyvyys ovat yhtä tärkeitä yrityksen luottavuustekijöitä kuin tuotteesi tai palvelusi laatu. Jos vastauksesi kysymyksiin eivät ole totta ja laadukkaita, ne satuttavat uskottavuuttasi.
Jos et tiedä vastausta asiakkaidesi kysymyksiin, kerro se heille. Tarjoudu tekemään tutkimustyötä vastauksen löytämiseksi.
Mitä tahansa tapahtuukaan, älä missään nimessä sano jotain, josta et ole täysin varma vain kuulostaaksesi viisaammalta kuin olet. Mitä useammin vastaat kysymyksiin oikein, sitä enemmän ihmiset luottavat sinuun.
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Tuota arvokasta sisältöä aktiivisesti. Ei ole olemassa oikotietä sisällöntuottoon. Sinun tulee tehdä se joko itse tai ulkoistaa se osaavalle tekijälle.
Päivitä uein sisältöä, joka auttaa ihmisiä saavuttamaan heidän tavoitteensa helposti. Tällä tavoin uskottavuutesi kasvaa. Älä vain päivitä koska pitää päivittää. Keskity luomaan räätälöityä ja relevanttia sisältöä joka resonoi asiakkaidesi kanssa.
Tarjoudu ratkaisemaan aitoja ongelmia. Jos sinulla on erityisiä kykyjä, voit tarjoutua ratkaisemaan halutun yleisön oikeita haasteita. Jos olet esimerkiksi Instagram Guru, voit tarjoutua kertomaan seuraajillesi kuinka saadaan lisää seuraajia nopeasti.
Lue myös: Miten lisää seuraajia Instagramissa?
Rakenna ystävyyssuhteita: Ole ystävällinen muille, tunnista heidän arvonsa ja kunnioita heitä, kilpailijoitakin.
Älä anna rahan sokaista sinua. Yritä antaa silloin tällöin seuraajillesi jotain arvokasta ilmaiseksi.
Uskottavuus kuntoon näillä neuvoilla
Vapauta aitoutesi
Päätä kuinka pitkälle haluat mennä näyttääksesi aitoutesi? Päätä missä esität arvosi ja kuinka voimakkaasti haluat tuoda näitä esille? Tee suunnitelma tämän toteuttamiseksi ja toteuta.
Ole johdonmukainen
Pidä viestintäsi johdonmukaisena. Viestit ja sävy, jolla puhut markkinoinnissasi, kampanjoissasi ja sosiaalisessa mediassa tulee olla linjassa haluamasi asiakaskokemuksen ja haluttujen tunteiden kanssa.
Valmistaudu kriittisyyteen
Ole valmis vastustukseen. Kun saavutat tietyn julkisuuden tason, sinulla tulee yksinkertaisesti olemaan vihaajia. Älä anna tämän estää tai harhaanjohtaa sinua. Muista arvosi ja tavoitteesi ja kulje niitä kuunnellen. Pysy rehellisenä itsellesi ja tulet saamaan seuraajiesi kunnioituksen. Todelliset kannattajasi tukevat sinua myrskyn keskellä!
Nykypäivän markkinassa, brändit ja tuotteet katoavat yhtä nopeasti kuin ne syntyvät. On selvää että luottamuksesi parantamiseksi sinun tulee rakentaa ystävyyssuhteita seuraajiesi ja asiakkaidesi kanssa saavuttaaksesi heidän luottamuksen.
Voit myös rakentaa uskottavuutta näyttämällä muiden asiakkaiden kokemuksia ja tarinoita. Jos et omaa minkäänlaista vaikutusvaltaa markkinassa, ihmisillä on vaikeaa uskoa tai luottaa sinuun. Tästä syystä on erittäin tärkeää vedota ihmisten kognitiivisiin toimintoihin näyttämäll että tuotteesi oikeasti toimii.
Jos olet esimerkiksi Instagram Guru ilman vahvaa sosiaalista läsnäoloa, tämä ei luo uskottavuutta eikä pitäisikään. Jos olet kuitenkin aloittanut nollasta kuten kaikki muutkin, ja kiivennyt kohti menestystä onnistuen ja joskus epäonnistuen, saaden samalla tuhansia seuraajia ja auttaen muita toteuttamaan saman, ihmiset tulevat uskomaan sinuun.
TEHTÄVÄ: Tarkastele omaa brändiäsi ja viestintääsi. Miksi ihmiset luottaisivat sinuun? Miten rakennat uskottavuutta? Mitä voisit parantaa omassa nettiuskottavuudessasi? Mitä voisit parantaa omassa uskottavuudessasi asiakastapaamisissa?
Luettuasi tämän artikkelin opit neurotieteeseen liittyvän myyntineuvon, jolla voit hyödyntää ihmismieltä omassa myynnissäsi. Tulemme julkaisemaan myöhemmin samanlaisia artikkeleita ja kertomaan neurotieteeseen liittyviä myyntineuvoja tämän artikkelin lisäksi.
Haluatko oppia digimarkkinoimaan? Rekisteröidy Wantabrandin Digimarkkinointi Masterclass- koulutukselle täältä
Muista käydä seuraamassa meitä näissä kanavissa!
https://www.instagram.com/wantabrand
https://www.facebook.com/wantabrand
https://www.linkedin.fi/company/wantabrand
Lukemalla blogejamme löydät vastauksen myös näihin kysymyksiin: miten lisää myyntiä? Miten myydä enemmän? Miten kasvattaa myyntiä? miten markkinoida kustannustehokkaasti? Miten viestiä selkeästi? Miten kasvaa Instagramissa? Miten kasvaa Facebookissa? Miten lisää seuraajia Instagramissa? Miten lisää seuraajia Facebookissa?
Linkedin koulutus, Linkedin kurssi, Linkedin henkilöprofiili, Linkedin kouluttaja, Linkedin valmentaja, Linkedin valmennus, Linkedin markkinointi, Linkedin myynti, Linkedin näkyvyys, Linkedin social selling. Miten saada myyntiä Linkedinissä? Miten myydä Linkedinissä? Miten saada seuraajia Linkedinissä? Miten saada näkyvyyttä linkedinissä? Miten saada tykkäyksiä Linkedinissä? Miten saada kommentteja LInkedinissä? Miten linkedin toimii? Linkedin suomi