fbpx

Miksi asiakastasi ei kiinnosta? Maslowin hierarkia ja henkiset kalorit.

Syyllistymme herkästi markkinoimaan yritystämme saavutuksiemme kautta. Kerromme kuinka monta ahkeraa työntekijää on meidän palkkalistoillamme tai kuinka monta tuhatta liikevaihtomme oli viime vuonna. Tämä ei oikeasti kiinnosta asiakasta. Miksi? Lue artikkeli niin tiedät.

Lukemalla tämän artikkelin ymmärrät Abraham Maslowin hierarkian ja miten se liittyy yrityksen markkinointiin. Lukemalla myös ymmärrät paremmin miten asiakkaasi ymmärtävät ja pystyt hyödyntämään tätä tietoa omassa markkinoinnissasi.

Haluatko löytää lisää asiakkaita sosiaalisen median kautta? Katso huippusuosittu ilmainen koulutus klikkaamalla tästä

Maslowin hiearkia

Miksi uutta mahdollista asiakastasi ei kiinnosta höpinät teidän isoimmasta markkinaosuudesta? Koska yksinkertaisesti se ei tuo ruokaa heidän pöytäänsä, se ei auta heitä juomaan tai syömään eikä löytämään kumppania tai elämänsä rakkautta. Se ei myöskään auta heitä rakentamaan heimoa, kokemaan voimakkaampaa olemassaoloa tai auta heitä rakentamaan aseita kilpailevaa heimoa vastaan.

Kun ammumme jonninjoutavaa jargonia asiakkasta kohti, hän suojautuu.

Yleisin virhe, jonka yritykset tekevät on keskittyminen vääriin asioihin. Yrityksen markkinointi- ja myyntitiimi epäonnistuu usein korostamaan viestiä, joka auttaa asiakasta selviytymään ja loistamaan.

Selviytyminen voi tarkoittaa fyysistä, henkistä, emotionaalista tai hengellistä selviytymistä. Viestintä mistä tahansa muusta ei auta saamaan uutta asiakkuutta. Heitä ei vain kiinnosta. Tämä tarkoittaa että mikäli keskitymme mihinkään muuhun kuin asiakkaamme selviytymisen parantamiseen, tuhlaamme aikaamme. Ihmisen selviytymismekanismi virittäytyy kuuntelemaan kun kyse on selviytymisestä. 

Haluatko saada enemmän seuraajia Instagramissa ja Linkedinissä? Katso Wantabrandin huippusuosittu MASTERCLASS koulutuspaketti klikkaamalla tästä. Ole kuitenkin nopea koska supertarjous loppuu pian!!

Henkiset kalorit

Markkinointitermi ”Henkinen kalori” ilmaisee ihmisten henkisen ponnistelun määrää esimerkiksi nettisivujemme ymmärtämisessä. Jokainen kerta kun kuvailet yritystäsi myyntitilanteessa tai pidät hissipuhetta, asiakas kuluttaa näitä henkisiä kaloreita ymmärtääkseen, mitä haluat sanoa. Sinun tehtäväsi on saada asiakas kuluttamaan mahdollisimman vähän kaloreita mutta silti ymmärtämään, mitä haluat sanoa. Voit kuvitella asiakkaasi polkemassa kuntopyörää ja vauhdin olevan sen kovempi mitä enemmän hän joutuu ponnistelemaan ymmärtääkseen viestisi. Jos asiakkaasi otsalle ilmestyy ylimääräisiä ryppyjä, tiedät että kaloreita kuluu liian paljon liian nopeasti.

Haluatko oppia rakentamaan oman automaattisen myyntifunnelin, joka voi moninkertaistaa asiakasmääräsi ja myyntisi? Klikkaa tästä ja katso lisää tietoa valmennuksesta mutta ole nopea koska valmennuksella enää vain 2 vapaata paikkaa jäljellä!!

Suunnitellessasi myyntitapaamista, markkinointisuunnitelmaa tai mainosta, pidä nämä kaksi asiaa mielessäsi. Jos jätät nämä huomiotta, voit olla varma ettei asiakas jaksa keskittyä viestiisi eikä hän näe tarkoitustasi tärkeänä.

Luettuasi tämän artikkelin ymmärrät paremmin miten asiakkaasi ymmärtää. Hyödynnä nämä opit omassa markkinoinnissasi ja saa asiakkaasi näkemään tarkoituksesi tärkeänä ja ymmärtämään viestisi paremmin.


Haluaisitko kirjoittaa meille blogeja ja luoda nimeä itsellesi? Ota meihin yhteyttä alla olevan linkin kautta!

Muista käydä seuraamassa meitä näissä kanavissa!

https://www.instagram.com/wantabrand

https://www.facebook.com/wantabrand

https://www.linkedin.fi/company/wantabrand

Seuraamalla artikkeleitamme opit miten ihmisen psykologiaa voi hyödyntää omassa myynnissä ja markkinoinnissa. Opit luomaan selkeää viestintää, jotka kiinnostavat. Opit muuttamaan yrityksesi brändiä ja markkinointia, niin että ihmiset ostavat. Hyödyntämällä myyntipsykologiaa ja markkinointipsykologiaa voit tehostaa yrityksesi toimintaa merkittävästi. Lukemalla blogejamme löydät vastauksen myös näihin kysymyksiin: miten lisää myyntiä? Miten myydä enemmän? Miten kasvattaa myyntiä? miten markkinoida kustannustehokkaasti? Miten viestiä selkeästi? Mikä on markkinoinnin vuosikello? Mitä myyntipäällikkö tekee? Mitä myyntiedustaja tekee? Mitä myyntijohtaja tekee? Mitä myynti on? Mitä myyntikate tarkoittaa? Miten myyntihinta lasketaan? miten mainonta ja markkinointi toimii? Miten mainonta sosiaalisessa mediasssa toimii? Miten mainostaa sosiaalisessa mediassa? Mitä mainonta on? Mitä facebook mainonta maksaa? Mitä adwords mainonta on? Mitä on natiivimainonta? Mitä yrittäjyys vaatii? Mitä yrittäjyys on? Mitä yrittäjät tekee? Miten yrittäjäksi? Miten yrittäjä eroaa palkansaajasta? Miten yrittäjäksi ryhtyminen muuttaa elämää? Miten myyntikate lasketaan? Mitä eroa on markkinoinnilla ja mainonnalla? Mitä markkinointiassistentti tekee? Mitä markkinointiviestintä on? Mitä markkinointisuunnitelma sisältää? Mitä markkinointipäällikkö tekee? Mitä markkinointi on? Miten instagram markkinointi toimii? Miten tehdä markkinointisuunnitelma? Miten markkinointia kehitetään? Miten markkinoida sosiaalisessa mediassa? Miten markkinointi on muuttunut? Miten markkinoinnilla voidaan parhaiten tukea myyntiä? Miten markkinoida itseään? iten markkinoida yritystä? Miten lisää seuraajia instagramissa? Miten lisää seuraajia facebookissa? Miten lisää seuraajia tik tokissa? Miten lisää seuraajia linkedinissä? Miten lisää kontakteja linkedinissä? Miten lisää kauppaa linkedinissä?

 

 

JAA TÄMÄ BLOGI

Aiheeseen liittyvät blogit

wantabrand | Heikki

mun blogi

Täältä löydät artikkeleita liittyen sosiaaliseen mediaan, myyntin, markkinointiin, hakukoneoptimointiin, myyntifunnelin ja sähköpostimarkkinoinnin rakentamiseen sekä maksettuun mainontaan liittyen

Mukavia lukuhetkiä.

Mun suosikit
30 päivän ilmainen kokeilu

Haluatko kokeilla myyntifunneleiden rakentamista ilmaiseksi 30 päivän ajan? Rekisteröidy täällä ilmaiseksi.

Convert website traffic with signup forms (en)
Get your business online with free website builder (en)